مازندران به ۱۳۰ هزار واحد خون نیاز دارد

ساری (پانا) - مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۲ هزار واحد خون از اهداکنندگان دریافت شده، اعلام کرد که استان در مجموع به ۱۳۰ هزار واحد خون نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۱۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مازندران به ۱۳۰ هزار واحد خون نیاز دارد

ذوالفقار تقوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، با اشاره به اینکه در سال ۹۸ در کل کشور ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار واحد خون از اهداکنندگان دریافت شد، سهم مازندران را ۱۲۹ هزار و ۱۶۹ واحد خون اعلام کرد.

او با بیان اینکه شاخص اهدای خون در کشور ۲۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر و این شاخص نزد سازمان بهداشت جهانی ۲۰ نفر است، ادامه داد: «در سال گذشته استان سمنان با شاخص اهدای ۴۰ نفر نخستین استان و مازندران با شاخص اهدای ۳۸.۳ نفر دومین استان از نظر میزان اهدای خون است.»

تقوی به آمار ۹ ماهه امسال هم اشاره کرد که طی آن، ۱۱۴ هزار نفر به پایگاه‌هایی انتقال خون استان مراجعه کردند و از این تعداد با معاینات به عمل‌آمده، ۹۲ هزار واحد خون دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به ۱۶۹ هزار و ۱۶۸ واحد خونی که سال گذشته از اهداکنندگان دریافت شد، اعلام‌کرد که استان هنوز به ۱۳۰ هزار واحد خون دیگر نیازمند است که امیدواریم در سه ماه باقی نمانده سال تأمین شود.

او گفت: «در ۹ ماهه سال جاری ۶۳ درصد اهداکنندگان خون اهداکننده مستمر بودند به این معنا که در طی سال حداقل دو بار خون می‌دهند.»

تقوی یادآوری کرد که بیشترین مراجعه‌کنندگان در فاصله سنی ۲۶ تا ۳۵ سال هستند.

او با بیان اینکه نیمی از استفاده‌کنندگان خون در مراکز درمانی زنان هستند، به سهم ۵ درصدی آنان در اهدای خون در کشور اشاره کرد که این سهم در مازندران ۳.۵ درصد است.

تقوی به ۱۴ هزار بیمار خاص مازندران اشاره کرد که ۴۰۰۰ نفر آنان بیمار تالاسمی هستند و ۳۰ درصد خون اهدایی مازندران به همین بیماران خاص تعلق می‌گیرد.

او تأکید کرد که تمام مسائل بهداشتی در پایگاه‌هایی انتقال خون رعایت می‌شود و مردم با خیال راحت برای اهدای خون مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار