افزایش ۱۲ درصدی کشف مواد مخدر در هفته پایانی آذر ماه

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در هفته چهارم آذرماه خبر داد و گفت این مقدار کشفیات، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۲ درصدی کشف مواد مخدر در هفته پایانی آذر ماه

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته، ۱۸ هزار و ۵۶۴ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ هزار و ۶۴۱ کیلوگرم بود، حدود ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۴۸۳ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده که ۸۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره میزان سایر مواد کشف شده هم بیان داشت: همچنین از این میزان، ۱۰۸۱ کیلوگرم حشیش، ۷۰۶ کیلوگرم هروئین، ۶۴۴ کیلوگرم مرفین، ۴۶۶ کیلوگرم شیشه، ۱۲۶ کیلوگرم گراس و ۵۸ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با اعلام این خبر که در هفته مزبور، مجموعاً ۵۹۴۶ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰۵۵ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۱۸۱۳ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان، ۷۸ نفر نیز از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۰۶۲ کیلوگرم یعنی معادل ۲۷ درصد کشفیات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و خراسان جنوبی با ۳۳۸۳ کیلوگرم، کرمان با ۲۵۲۱ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۲۵۳ کیلوگرم و اصفهان با ۷۸۱ کیلوگرم، یزد با ۷۳۴ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۵۱۳ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۶ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۳۷۰ دستگاه خودرو و ۱۵ قبضه سلاح توقیف شد، اظهار داشت: ۷۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۱ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار