۷ استان در صدر کشفیات مواد مخدر

۱۹۰۰۰ متهم ظرف سه هفته اخیر دستگیر شدند

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۵۶ تن موادمخدر در کشور در سه هفته گذشته خبر داد و گفت این مقدار کشفیات، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۷ استان در صدر کشفیات مواد مخدر

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این سه هفته ۵۶ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۵۷۵۰ کیلوگرم) حدود ۲۳ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۴۰ هزار و ۸۸۹ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۷۳ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۵۵۱۸ کیلوگرم حشیش، ۱۵۹۷ کیلوگرم شیشه، ۱۳۰۴ کیلوگرم هروئین، ۹۶۸ کیلوگرم گراس، ۲۸۶ کیلوگرم مرفین و ۵۶۱۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: در سه هفته اخیر، مجموعاً ۱۸ هزار و ۷۵۳ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۱۱۵۶۷ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۶۹۳۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این دو هفته ۲۵۱ نفر از اتباع بیگانه بودند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۱۷ هزار و ۹۴۷ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۲ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۹۱۱۹ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۶۶۰۰ کیلوگرم، هرمزگان با ۶۰۹۶ کیلوگرم، اصفهان با ۲۰۳۹ کیلوگرم، فارس با ۱۹۸۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۱۱۳۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۷۱ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهارکرد: طی این مدت ۱۱۹۷ دستگاه خودرو و ۴۷ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۶۰ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار