مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد اعلام کرد:

7 درصد دانش آموزان نظرآباد فاقد امکانات استفاده از کلاس های مجازی هستند

کرج (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد اعلام کرد حدود ۷ درصد از دانش آموزان در این شهرستان فاقد امکانات آموزشی در فضای مجازی هستند که البته تلاش بر این بوده هیچ دانش آموزی از چتر آموزش خارج نماند،

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
7 درصد دانش آموزان نظرآباد فاقد امکانات استفاده از کلاس های مجازی هستند

مسعود مهران نیا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد در گفت و گو با پانا افزود: واقعیت این است که شاید جای آموزش و پرورش عوض شده است. برخی از کمبودهای حوزه پرورشی در شهرستان را می توان به کمبود نیرو در حوزه پرورشی مانند مربی ، مشاور تربیتی و تحصیلی، کمبود اعتبار برای اجرای برنامه های مختلف جوایز دانش آموزان، حق الزحمه عوامل داوری و اجرا، کمبود فضاهای پرورشی و عدم تخصیص اعتبار لازم برای ساخت فضاهایی مانند نمازخانه، کانون فرهنگی تربیتی، دارالقرآن و اردوگاها، اشاره کرد.

او در پاسخ به این که با توجه به گذشت حدود ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا و جایگزینی آموزش مجازی در مدارس، کیفیت آموزش مجازی را چگونه ارزیابی می کند عنوان کرد: با توجه به اهمیت سلامتی دانش آموزان چاره ای جز آموزش مجازی دانش آموزان وجود نداشت. از نظر ما تربیت، مترادف آموزش الکترونیکی نیست و تعامل دوسویه و حضور دانش آموزان بسیار حائز اهمیت بوده ولو اینکه این حضور یک ساعت باشد.با توجه به پیامدهای این ویروس در کشور، وزارت آموزش و پرورش در اقدامی بسیار هوشمندانه و عالی اپلیکیشن شاد را راه اندازی کرد. در حال حاضر بیش از ۱۴ میلیون کاربر در این اپلیکیشن فعال هستند.
مهران نیا تاکید کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ما شاهد از خودگذشتگی و ایثار همکاران عزیز فرهنگی هستیم، به گونه ای که بسیاری از آنها در شرایط بسیار سخت و دشوار هرگز تدریس را فراموش نکرده اند و دانش آموزی از آموزش محروم نشده است. همکاران ما با وجود مشکلات موجود در فضای مجازی، با تولید محتواهای بسیار خوب، خوش درخشیدند، امروز شاهد این هستیم که همکاران شهرستان ما در حوزه تولید محتوا و آموزش به رسانه ملی راه پیدا کرده اند که بسیار باعث افتخار است و همچنین همکارانی که محتوای تولید شده آنان در فضای مجازی بسیار به اشتراک گذاشته شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد در ادامه در خصوص تعداد دانش آموزان فاقد دسترسی به تلفن همراه در این شهرستان و اقداماتی برای آموزش دانش آموزان صورت گرفته است، بیان کرد: حدود ۷ درصد از دانش آموزان در این شهرستان فاقد امکانات برای شرکت در آموزش مجازی بوده اند که تلاش ما بر این بوده هیچ دانش آموزی از چتر آموزش ما خارج نماند، هیچ اصراری در اینکه همه دانش آموزان باید در شبکه شاد عضو شوند نداشته ایم، ولی اصرار ما بر این بوده که همه دانش آموزان ما با یکی از روش های موجود، از آموزش بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود: جا دارد از زحمات خیرین و همکاران فرهنگی که مدارس را تبدیل به یک پایگاه رزمایش کمک های مومنانه جهت تهیه تلفن همراه، تبلت، تلویزیون و گیرنده دیجیتال کرده اند تشکر و قدردانی کنم.

وی در خصوص آسیب های موجود در آموزش فضای مجازی و مشکلات این حوزه گفت: با توجه به ضرورت موجود از فضای مجازی جهت آموزش استفاده می کنیم که این یک تیغ دولبه است، که هم فرصت است هم تهدید. اپلیکیشن شاد برای کاهش آسیب های فضای مجازی ایجاد شده است. امروز آموزش مجازی یک اجبار است. مسائلی مانند جامعه پذیری و اجتماعی شدن، تعاون و دوستی و بسیاری از مسائل دیگر که در فضای مجازی به صورت ایده آل نمی توان به آن پرداخت.

مهران نیا در خصوص گلایه مقام معظم رهبری از حوزه پرورشی، کمبودهای این حوزه در شهرستان نظرآباد را این گونه عنوان کرد: واقعیت این است که شاید جای آموزش و پرورش باهم عوض شده است، آنقدر که به مسائل آموزشی پرداخته ایم، به مسائل پرورشی نپرداخته ایم. برخی از کمبودهای این حوزه در شهرستان را می توان کمبود نیرو در حوزه پرورشی مانند مربی، مشاور تربیتی و تحصیلی، کمبود اعتبار برای اجرای برنامه های مختلف جوایز دانش آموزان، حق الزحمه عوامل داوری و اجرا، کمبود فضاهای پرورشی و عدم تخصیص اعتبار لازم برای ساخت فضاهایی مانند نمازخانه، کانون فرهنگی تربیتی، دارالقرآن و اردوگاه، اشاره کرد که ان شاالله به لطف پروردگار و تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش های وزارت آموزش و پرورش به اهداف تعیین شده دست پیدا خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار