مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد:

ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش در البرز باتوجه به شرایط خاص و ویژه این استان

;کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز باتوجه به شرایط خاص و ویژه استان بر ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش در این استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت همکاری حوزه و آموزش و پرورش در البرز باتوجه به شرایط خاص و ویژه این استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گفت: رسالت و ماموریت کمیته همکاری ها این است که بتوانیم در آموزش و پرورش کشور از ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه بهره کافی را ببریم و به نظر می رسد که ما در استان البرز به دلیل شرایط ویژه ای که دارد به علت تکثر فرهنگی، نحله های فکری ، اقلیت های مذهبی، موضوع حاشیه نشینی و... بیش تر از استان های دیگر نیازمند این همکاری ها باشیم.
قاسمی افزود: در آموزش و پرورش استان به ویژه در حوزه پرورشی و مشاوره کمبود نیروی انسانی داریم که ضرورت همکاری بیشتر حوزه علمیه استان با آموزش و پرورش را می طلبد.
وی به موضوع مهدکودک ها پرداخت و گفت: اینکه ارائه مجوز و موضوع آموزش در مهدکودک ها اخیرا بعد از توصیه مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت اتفاق خوبی بود که یکی دیگر از زمینه های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در بحث تعلیم و تربیت کودکان می تواند همین موضوع باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان ساخت: در یکی دو سال گذشته نماینده ولی فقیه در استان و رییس کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز خودشان در تعریف و تولید محتوا در حوزه مهدکودک و پیش دبستانی پیشقدم بودند که ما این آمادگی را داریم در البرز برای تولید محتوای ارزشمند و غنی برای مهدکودک ها و پیش دبستانی ها اقدامات لازم را انجام دهیم.
دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: اقدامات خوبی در استان با همکاری این اعضای کمیته انجام شده که معرفی طلاب طرح امین و روشنا به مدارس، عضویت و حضور طلاب در شبکه شاد برای تولید و بارگذاری محتوای آموزشی طلاب، برگزاری جلسه هماهنگی کمیته همکاری ها قبل از شروع سال تحصیلی که از خوب بود، افزایش ۱۵ درصدی حق الزحمه طلاب از جمله آن ها بوده است.
قاسمی یادآور شد: یکی از طرح های وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جاری اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل است که در حال اجراست و توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا در استان با همکاری آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از اعضای کمیته همکاری ها از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار