تشریح مزایای آموزش مجازی

تهران (پانا) - کارشناس آموزش و پرورش به تشریح مزایای آموزش مجازی در دوران کرونا پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۹۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح مزایای آموزش مجازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، بابک هاشمی نکو کارشناس آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» درباره وضعیت آموزش مجازی در آموزش و پرورش گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، اتخاذ روش جایگزین حضور فیزیکی در مدارس امری اجتناب ناپذیر بود.

وی افزود: حضور فیزیکی در کلاس درسی، یک اصل اساسی است اما آموزش مجازی هم می‌تواند مکمل آموزش حضوری باشد. به عنوان مثال بسیاری از مدارس امکانات چندرسانه‌ای ندارند اما آموزش مجازی از این قابلیت برخوردار است و همین موضوع، افزایش کیفیت ارائه دروس را به همراه دارد.

کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش حضوری ممکن است دانش‌آموز درس را به خوبی متوجه نشود و امکان تکرار هم وجود ندارد اما در آموزش مجازی امکان دسترسی به محتوای درسی در هر زمان و مکان با تکرار زیاد وجود دارد.

هاشمی نکو تأسیس شبکه شاد را در شرایط کرونایی کاری بسیار بزرگ و مثبت ارزیابی کرد و در عین حال گفت: البته این شبکه نقاط ضعفی هم دارد که باید برطرف شود.

وی افزود: ما امیدواریم آموزش مجازی بعد از پایان کرونا هم تعطیل نشود و در کنار اینکه آموزش حضوری را اصل قرار می‌دهیم از آموزش مجازی نیز به عنوان روش مکمل استفاده کنیم.

کارشناس آموزش و پرورش با اذعان به مشکلات فراوان در ارائه آموزش مجازی به دانش آموزان گفت: دستگاه‌ها و نهادهای متعددی در این حوزه مسئولیت دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند.

هاشمی نکو یادآور شد: به گفته مسئول شبکه شاد در دو ماه قبل، 11 میلیون و 408 هزار دانش آموز در شبکه شاد ثبت نام کردند اما 20 درصد از ثبت نام شدگان فعال نیستند و به جز این 20 درصد، حدود 3.5 میلیون دانش آموز هم ابزار هوشمند و اینترنت ندارند.

کارشناس آموزش و پرورش با بیان لزوم وجود سیستم سنجش و آزمون در شبکه شاد گفت: آزمون جزئی از فرآیند یادگیری است که باید دانش آموزان در این شرایط آزمون‌ها را جدی بگیرند تا اصل آزمون زیر سوال نرود.

هاشمی نکو تأکیدکرد: آموزش و پرورش باید از تکنولوژی موجود کمک بگیرد و اجازه دهد که پلت فرم‌های دیگر هم فعالیت کنند و در عین حال از ظرفیت وزارت ارتباطات، دولت، خیرین و بخش خصوصی نیز بیشتر استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار