ربوشه: تکلیف واگذاری مهدکودک ها را شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می کند

در شهر تهران ۱۰۰ هزار نوآموز داریم

تهران (پانا) - معاونت ابتدایی اداره کل شهر تهران در جمع خبر نگاران در رابطه با وضعیت واگذاری پیش دبستانی ها و همچنین نحوه اجرایی شدن طرح پیش دبستانی مجازی در شهر تهران سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۹۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ربوشه: تکلیف واگذاری مهدکودک ها را شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می کند

سعید ربوشه، با اشاره به این که بعد از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش هنوز جزئیات اجرایی از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی و اعلام نشده است، گفت: فعلا مهدها رویه قبلی را دارند تا شیوه نامه اجرایی ابلاغ شود.

او تاکید کرد: مهدها هیچ نگرانی نداشته باشند، در آینده هم با هماهنگی های انجام شده، مشکلی پیش نمی آید. اجازه نمی‌دهیم به هم‌ریختگی ایجاد شود. فراخوان خواهیم داد و در چارچوب و سیاست‌های محتوای آموزشی و پرورشی با مهدهای کودک هماهنگ خواهیم کرد.

در تهران۱۰۰ هزار نوآموز داریم

ربوشه با اشاره به اینکه در شهر تهران 100 هزار نوآموز داریم، گفت: در حال حاضر فقط چارچوب و سیاست و خط‌مشی‌ها را مشخص می‌کنیم و اصول تربیتی، چیستی و چرایی تربیت را می‌گوییم و در جزئیات، مدارس می‌توانند خلاقیت داشته باشند و در بحث مهد کودک و پیش دبستانی نیز همین بحث را داریم.
وی ادامه داد: یکپارچگی در خط‌ مشی، سیاست و چشم انداز ضرورت دارد و اگر این یکپارچگی اتفاق بیفتد همانند مدارس، کلیات، خط ‌مشی، سیاست‌ها، اصول تربیتی، رویه‌ها و رویکردها اعلام می‌شود، اما در هر مهدکودک یا پیش دبستانی چگونگی و اجرای خلاقیت متفاوت است.
نحوه پوشش پیش دبستانی در شهر تهران در سال گذشته به این ترتیب بود که حدود 33 هزار نفر در سال گذشته در مراکز دولتی آموزش دیدند و حدود 33هزار نفر در مراکز بهزیستی آموزش دیده و مابقی درصدها بین سراها و موسسات موازی دیگر که فعالیت های فرهنگی دارند، توزیع شده و آموزش دیدند. با توجه به اینکه امسال شرایط کرونا را تجربه کردیم بعد از فراخوان سالیانه و اعلام ثبت نام نوآموزان در خردادماه، فراخوان دادیم و سوم خرداد دستورالعمل جذب پیش دبستانی ها اعلام شد. اما هر چه جلوتر رفتیم دیدیم، در تهران مجموعا 5هزار نفر ثبت نامی داشتند و بهزیستی هم همین مهم را تاکید کرد. در واقع در تهران کمتر از ۱۰ درصد بچه ها ثبت نام کرده بودند.

برای دسترسی بهتر خانواده ها پیش دبستانی را به شبکه شاد آوردیم

وی افزود: از این رو برای موضوع پیش دبستانی هم به سراغ شبکه شاد آمدیم تا این صدهزار نفر دانش‌آموز ما رها نشوند. البته این موضوع ایده آل نیست، اما کافی است خانواده ها، بچه ها را به نزدیکترین مدرسه محل زندگی شان ببرند و رایگان مشخصات شان در سامانه سناد ثبت شود تا بلافاصله با شبکه شاد ارتباط بگیرند.

ربوشه گفت: در اینصورت دانش‌آموز پیش دبستانی در فضای مجازی شاد کلاس بندی می شود و این مهم است که حداقل بچه ها یک شخصیت شش ساله پیش دبستانی که تحت آموزش است را پیدا می کنند. در واقع کودک شش ساله هویت خود را در جایگاهی که باید باشد، پیدا می کند.
وی درباره تعداد ثبت نام شدگان پیش دبستانی گفت: در مدت زمان ده روز اولی که کدهای مان از سوی وزارتخانه فعال شد حدود 8 هزار و 442 نفر در طرح آموزش مجازی پیش دبستانی ثبت نام کرده اند.
ربوشه در مورد محتوای دوره پیش دبستانی گفت: 6 استان محتوای کل کشور را آماده کردند که تهران هنر و خلاقیت را تهیه کرد و نزدیک به 600 محتوای مناسب آماده کردیم و در کانالی با عنوان باغ هنر ارائه می‌شود.

فعالیت ۲۰ هزار آموزگار در تهران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره کمبود آموزگار در این نهاد اظهار کرد: ۲۰ هزار آموزگار؛ ۱۳ هزار آموزگار در مدارس دولتی و ۷ هزار آموزگار در مدارس غیردولتی شهر تهران فعالیت می‌کنند. از سال ۹۱ به دلیل اجرای نظام آموزشی ۳-۳-۶ دوره ابتدایی که پنج پایه بود، ۶ پایه شد و در این دوره با کمبود معلم مواجه شدیم.
وی گفت: در این سال‌ها با افزایش ورودی ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان، اضافه کردن به سن بازنشستگی، ماندگاری معلمان بازنشسته و کسب اجازه برای ورود معلمان از سایر شهرها به تهران، کمبود نیرو در این نهاد کنترل شد، با این وجود جبران کمبود نیروی انسانی، نوسازی و بهینه‌سازی آن نیازمند عزمی فراتر از شهر تهران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار