در آیین رونمایی از کتاب های فارسی الکترونیک خوانا( اول تا ششم)

در آموزش دوره ابتدایی می توان کارهایی انجام دادکه تاثیر آن را در تحول یک نسل دید

تهران(پانا)- از ۶ جلد کتاب فارسی الکترونیک خوانا ( اول تا ششم)در قالب ١٠٠٠ قطعه محتوای الکترونیک رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش دوره ابتدایی می توان کارهایی انجام دادکه تاثیر آن را در تحول یک نسل دید

در این مراسم که با حضور محمدحسین حسینی؛ مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش و سعید ربوشه؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، حسینی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به ویژگی های عصر جدید گفت: این عصر چند پیام برای ما دارد، اول اینکه در زمان تغییرات سریع؛ کسی منتظر ما نمی ایستد و دوم اینکه زمان ما در تغییرات سریع، خیلی کم است پس باید از آن به خوبی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره بر نقش بی بدیل آموزش و پرورش در جامعه افزود: آموزش و پرورش برای انجام کارهای ارزشمند خود نیازمند همکاری و همراهی کل جامعه است و صرفا خود نمی تواند به تنهایی کاری انجام دهد.

حسینی با تاکید بر نقش آموزش در دوره ابتدایی و تاثیر آن در جامعه گفت: ما در دوره ابتدایی می توانیم کارهایی کنیم که تاثیرات مثبت آن را پس از رشد یک نسل در جامعه ببینیم.

وی در پایان افزود: ما در طرح فارسی خوانا تلاشمان این بود که با پرداختن به هر چهار مهارت زبانی به طور تلفیقی، مشارکتی و مدرسه محور طرحی ارائه دهیم که نو و جدید باشد.

در ادامه مراسم، ربوشه خاطرنشان کرد: طرح تحولی خوانا یک چهارچوب و قوانینی دارد که سیاست ها، دستورالعمل ها و چهارچوب آن پیش تر اعلام شده است.

وی افزود: در شهر تهران چند نوبت اتاق فکر این موضوع تشکیل شده است و اعتقاد دارم که به تعداد استان ها و مناطق و معلمان؛ می توانیم به خوانا و چگونگی آن بپردازیم. چراکه نمی توان یک شیوه شخصی ارائه داد و گفت همه اینگونه عمل کنند و هر شخص باید روش شخصی خود و مبتنی بر چهارچوب کلی خوانا داشته باشد.

ربوشه خط و زبان فارسی را مهم برشمرد و گفت: خط و زبان هویت بچه های ما است و ما در این ۶ کتاب فارسی الکترونیک از طریق داستان، تمثیل، قصه، هنر و ادبیات سعی کردیم به حفظ خط و زبانمان بپردازیم و در این راستا محتوا آماده شده است.

وی افزود: کتاب ها با این هدف طراحی شده که چه کار کنیم تا بچه ها بتوانند بخوانند، بشنوند و بنویسند. همه شئونات زندگی ما ازکسب و کار، اقتصاد، ارتباطات اجتماعی و نوع آموزشمان به سمت ساختار دیجیتال و الکترونیک در حرکت است، بچه ها نیز بازی و تصویر، آوا و شعر را دوست دارند که در این کتب از همه آن ها استفاده شده است.

ربوشه خاطر نشان کرد: از تحمیل و اجبار چیزی حاصل نمی شود بلکه قانع شدن و دوست داشتن معلمان از نکات مهم آموزشی است کهدر راستا تولید این کتب؛ معلمان دوره های عمومی و تخصصی را گذرانده اند و اکنون ١٠۴ نفر از این آموزگاران در شهر تهران ١٠٠٠قطعه را برای خوانا آماده کرده اند و ما امروز جشن این را برپا کرده ایم که ١٠۴ معلم شهر تهران اکنون آمادگی این را دارند که سالی١٠٠٠ قطعه آموزشی ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار