معاون آموزش ابتدایی شهر تهران:

عملیاتی کردن طرح خوانا به منزله تحمیل کار اضافی و تعدد طرح و برنامه نیست

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرتهران، از برگزاری دوره تخصصی «مهارت های زبان آموزی» آموزش معلمان در فضای مجازی، مبتنی بردوره مدرسی کشوری طرح بسته تحولی خوانا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
عملیاتی کردن طرح خوانا به منزله تحمیل کار اضافی و تعدد طرح و برنامه نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، سعید ربوشه با قدردانی از کارگروه بسته تحولی طرح خوانا در حوزه ستادی، گفت: «همزمان با برگزاری دوره کشوری مدرسین طرح خوانا، معاونت ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با تدوین یک برنامه هماهنگ، عناوین درسی مطروحه در آن دوره را بین 15 مدرس توانای شهر تهران تقسیم کرده است. از چهارم آذرماه با بارگذاری ویدئو کلیپ های آموزشی با کیفیت و پرمحتوا در بستر شبکه شاد، مطالب مربوط به 4 مهارت زبان آموزی سخن گفتن، گوش دادن، خواندن و نوشتن با رویکرد تلفیق با 3 مهارت سبک زندگی شامل ادب، جرات ورزی و مسئولیت پذیری را به حدود دو هزار و 200 نفر از آموزگاران مشمول طرح خوانا در کافه خوانا آموزش می دهد. همچنین این روند آموزشی مورد استقبال قرار گرفته و ویدئو کلیپ ها در گروه های مدرسه ای در حال تبادل است.»

ربوشه ابراز امیدواری کرد که با رویکرد بازاندیشی در رویه تقویت مهارت های چهارگانه زبانی به توان کاستی عملکرد دانش آموزان در آزمون پرلز را بهبود بخشید. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش پایتخت افزود: پس از این دوره آموزشی که تاپایان آذرماه به طول می انجامد 100مدرسه تحت پوشش طرح خوانا در شهر تهران به گروه های 15گانه تقسیم می شوند و مدرسان دوره دیده به عنوان مربی، هدایت و مربیگری معلمان این مدارس را بر عهده خواهند گرفت.»

وی افزود: «عملیاتی کردن طرح خوانا در مدارس به منزله تحمیل کار اضافی و به معنای تعدد طرح و برنامه نیست، چرا که رویکرد تقویت مهارت های زبان آموزی در تمام لحظات تجربه زیسته آموزگاران وجود دارد. ماهیت این طرح، بازمهندسی در روش های پیشین و اعمال نگاه بدیع و روز آمد در عرصه تقویت مهارتهی زبانی و فرا زبانی است تا دانش آموزانی توانمند با ادراکی توسعه یافته به دوره تحصیلی بعدی عزیمت کند.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: «تکالیف مهارت محور، موقعیت خوبی در رخ نمایی نگاه علمی مبتنی بر آموزش های صورت گرفته در طرح خوانا است.»

وی در پایان از مدرسان دوره که با اهتمام و دقت به انتقال آموخته های خود همت کرده اند و از همکاران اداره اول بابت طراحی این دوره فاخر قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار