۲۱۸ بیمار کووید ۱۹ فارس در وضعیت وخیم

شیراز (پانا) - بر اساس آخرین آمارهای کروناویروس در استان فارس، هم اکنون ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU بستری هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۱۸ بیمار کووید ۱۹ فارس در وضعیت وخیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری‌های تشخیصی به بیش از ۵۳۶ مورد از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، بیست و نهم آذر خبر داد و افزود: با بررسی نمونه‌های انجام شده، ابتلای ۱۵۸ هزار و ۵۹۸ نفر به قطعیت رسیده است.

عبدالرسول همتی ادامه داد: هم اکنون۷۹۳ بیمار مثبت قطعی و مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۵۲ هزار و ۸۰۵ مبتلا به کروناویروس در فارس، از ابتدای شیوع بیمرای تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد جانباختگان این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته را نیز ۱۰ هم استانی اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو هزار و ۹۰۹ هم استانی را به دلیل ابتلا به کروناویروس از دست داده ایم.

همتی با توجه به کاهش آمار بیماری در سطح استان در شرایط فعلی، عنوان کرد: این شرایط پایدار نبوده و شکننده است و برای حفظ و بهبود این شرایط، نیاز به همکاری، تداوم این روند و رعایت جدی اصول بهداشتی از سوی مردم هستیم.

همتی با قدردانی از مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی در این بحران، برای مشارکت و پیوستن به پویش #یلدایمجازییلدای_ماندگار» دعوت کرد و از آنان خواست تا با جدی گرفتن و رعایت پروتکل های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش به صورت مجازی برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار