فریب کاهش ظاهری آمار کروناویروس را نخوریم؛ کرونا همچنان می‌تازد

شیراز (پانا) - رییس کمیته علمی کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به شرایط کنونی آمار کووید 19 در استان فارس، هشدار داد هیچ گاه نباید فریب کاهش ظاهری آمار کروناویروس را خورد؛ زیرا کرونا بی‌رحمانه در کمین سلامت انسان هاست.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فریب کاهش ظاهری آمار کروناویروس را نخوریم؛ کرونا همچنان می‌تازد

محسن مقدمی ادامه داد: در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان نسبت به ماه‌های گذشته، کاهش داشته و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با کاهش مبتلایان مواجه هستیم که چنین شرایطی را در اردیبهشت سال جاری نیز تجربه کرده‌ایم.

او افزود: این وضعیت نشان دهنده این نیست که بیماری وجود ندارد، بلکه بیماری با قدرت، به قوت خود باقی بوده و هنوز در سطح استان و کشور وجود دارد و به هیچ وجه نشان دهنده این موضوع نیست که بیماری کووید۱۹، کنترل شده است.

مقدمی ادامه داد: با تحقیقات مختلفی که در حوزه اپیدمیولوژی انجام شده، پیش‌بینی می شود تا سال آینده در چنین زمانی نیز وجود داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کاهش انتشار آمار ابتلا به این ویروس را به دلیل اعمال محدودیت‌ها، مقررات و شرایط موجود و رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم دانست و هشدار داد: اگر توصیه‌های بهداشتی رعایت نشده و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی ادامه پیدا کند، با زمستان بسیار سخت و دشواری روبرو می شویم.

او با اعلام اینکه تحقیقات ما نشان داده است که مهمترین راه انتشار این ویروس خطرناک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی‌‌های خانوادگی است، توصیه کرد: برای اینکه زمستان راحت تری پیش رو داشته باشیم، رعایت اصول بهداشتی می تواند کمک کند تا زمانی که واکسن مناسب در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار