فولادوند: ۱۰۵۶ روحانی در مدارس شهر تهران نماز را اقامه می کردند

تهران (پانا) - مدیرکل شهر تهران در پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاسیه اقامه نماز از فعالیت تعداد  تعداد ۱۰۵۶ روحانی در مدارس نماز جهت اقامه نماز در ایام پیش از کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: ۱۰۵۶ روحانی در مدارس شهر تهران نماز را اقامه می کردند

فولادوند، مدیرکل شهر تهران ضمن خیر مقدم جهت حضور مدعوین و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و مدافعین درمان و تعلیم و تربیت گفت: جا دارد درود به روح 35هزار دانش آموز شهید و 5هزار فرهنگی داشته باشیم که با خون پاک شان نهال انقلاب را آبیاری کردند.

فولادوند با اشاره به اینکه در پیش جلسه بیست و نهمین اجلاس نماز هستیم، گفت: با نگاهی به نقش مساجد از صدر اسلام تا کنون خواهیم دید که مسجد در تمامی فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و مذهبی و حتی جهاد نقش کلیدی و به عنوان محور همه این فعالیت ها بوده است.

مدیر کل شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش مساجد در برپایی نماز گفت: درواقع مسجد محل اجتماع مسلمین بوده و نقش مسجد در تعلیم و تربیت انکار ناپذیر است. دشمنان اسلام سال هاس به نقش این پایگاه های مذهبی و علمی پی برده و با انواع تبلیغات تلاش می کنند که با ایجاد حربه ها و سرگرمی های متنوع و جذاب و فریبنده جوانان را از مساجد جدا کنند. اما تعامل سه کانون مهم مسجد، خانه و مدرسه از این اتفاق جلوگیری می کند. این پیوند منجربه کاهش آسیب های اجتماعی و واکسینه شدن نوجوانان می شود.

فولادوند گفت: با توجه به پیام رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز در مهر۸۹ و پس از آن در بیانیه گام دوم انقلاب بر پیوند «مدرسه، مسجد و نمازهای جمعه» سفارش و تاکید کردند. از همان هنگام پیوند مدرسه، مسجد و نمازهای جمعه به صورت یکی از برنامه های ملی در ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش مطرح می شود، بر این اساس از سال تحصیلی ۱۳۹۴-۹۵ تفاهم نامه ای با امور مساجد استان تهران منعقد شد.

فولادوند گفت:حضور دانش اموزان در مسجد برای یادگرفتن در چگونگی مواجه با آسیب های اجتماعی ضروری است. برای این مهم راهکارهای زیادی وجود دارد. از جمله اینکه با توجه به شکل گیری شخصیت دانش آموزان در دوره ابتدایی، معلمان ابتدایی موثرترین فرد در علاقه مندی دانش آموزان به مباحث دینی معنوی هستند و حضور آنها در کنار دانش‌آموزان در مساجد می تواند خاطره ماندگاری در دانش آموزان ایجاد کند. البته که این موضوع در دوران بدون کرونا قابل تحقق است.

فولادوند با اشاره به اینکه مدرسه و مسجد رقبای توانمندی مانند رسانه ها اعم از رسانه های بازی کودکانه مانند تبلت و غیره یا رسانه های شنیداری و دیداری هستند، گفت: رو آوردن به مسجد این اثرات منفی را کم می کند و اگر در انجام پیوند بین مدرسه و مسجد اهمال کاری شود با بحران زیادی روبرو خواهیم شد.

فولادوند افزود: در حال حاضر 952مدرسه و مسجد در طرح پیوند مسجد و مدرسه فعال اند و در مدارس تهران تعداد 26 موسسه حوزوی مجوز حضور در مدارس را دارند و از طریق کانال شاد ارتباط می گیرند. همچنین ۱۲۷مدرسه مجری طرح امین(روحانیون مستقر در مدارس) هستند و بیش از 83درصد از مدارس شهر تهران دارای مساجد مستقل هستند که در پیش از کرونا در تمامی این نمازخانه ها نماز جماعت برگزار می شد.

فولادوند گفت:‌ همچنین پیش از کرونا تعداد 887روحانی غیرفرهنگی در مدارس شهر تهران نماز ظهر و عصر اقامه می کردند و تعداد ۱۶۹ نفر از همکاران فرهنگی که روحانی هستند نیز در این امر تلاش وافری داشتند. در مجموع تعداد ۱۰۵۶ روحانی در مدارس نماز اقامه می کردند و در سایر مدارس نیز مدیران و دیگر همکاران این مهم را به انجام می رساندند.

فولادوند افزود: طرح مبین از جمله طرح هایی است که به منظور افزایش مستمر آگاهی میدران مدارس نسبت به آثار، آداب و احکام نماز و ارتقا سطح کمی و کیفی نماز در مدارس و کاهش مستمر عوامل تضییع کننده نماز و ترویج و اشاعه فرهنگ نماز و فراگیر کردن این فریضه الهی در بین دانش‌آموزان این طرح هرسال اجرا می شود که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تعداد۳۸۱ نفر از مدیران و معاونین مدارس در این طرح شرکت کردند. همچنین طرح های میقات الصلات و آستان ملکوت بصورت ابتکاری در شهر تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار