مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:

ضرورت نهادینه کردن پژوهش و فناوری درنظام تعلیم و تربیت

اسلامشهر(پانا) - در هر کشور ملاک توسعه و پیشرفت دستگاه‌ و سازمان‌ها مسئله دانایی، تولید دانش و نشر سریع آن است که در مسیر توسعه و پیشرفت کشور از نقش بسزایی برخوردار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت نهادینه کردن پژوهش و فناوری درنظام تعلیم و تربیت

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در آئین گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری که در سالن شورای منطقه برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: درج مناسبت‌ها در تقویم رسمی کشور از جهت دو جنبه تجلیل از افرادی است که این روز به نام آنهاست و در مرحله بعد دادن آگاهی و بیدارباش به مخاطبین خواهد بود که با این مناسبت آشنا شوند و به این درک منطقی برسیم که ایام در زندگی آینده ما چه اثری دارد و نامگذاری هفته پژوهش و فناوری هم درراستای اهمیت نقش و تأثیر پژوهش در زندگی ما است.

او در ادامه افزود: در هر کشور ملاک توسعه و پیشرفت دستگاه‌ و سازمان‌ها مسئله دانایی، تولید دانش و نشر سریع آن است که در مسیر توسعه و پیشرفت کشور از نقش بسزایی برخوردار خواهد بود. هر پژوهش دارای شاخصه‌هایی از جمله، اصل پژوهش که در مرور بسترزمان شکل می‌گیرد، کمک به افزایش آگاهی، کشف حقیقت و استمرار فعالیت پژوهش است و این موارد را یک پژوهش‌گر کنجکاو، حساس با داشتن ذهنی خلاق ایجاد خواهد کرد.

بنار تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت ما می‌بایست بر رویکرد پژوهش در امر تحصیل توجه خاص داشته باشیم و صرفا" بر منابع گذشته و یا مستمر موجود تکیه نکنیم و با نگاه به افزایش آگاهی و دانش در دانش‌آموزان آموزش و پرورش پژوهش محور داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر خاطر نشان کرد: در جهت توجه به امر پژوهش در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توان به حضور و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد که عصبانیت دشمنان ما از جمله در ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری زاده را در پی داشت.

در این برنامه از کتاب خلاء ذهن نوشته دانش‌آموز آموزشگاه شهید اورکی و پژوهش‌گران برتر آموزش و پرورش اسلامشهر توسط مدیر و شورای معاونین تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار