در جلسه شورای پرورشی معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک ری مطرح شد:

انجام فعالیتهای پرورشی در کنار آموزش یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت است

شهرری(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری درجلسه شورای پرورشی معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی این اداره که با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با حضور اعضای این شورا برگزار شد، بر لزوم انجام فعالیتهای تربیتی در کنار آموزش به عنوان یکی از اهداف بسیار مهم تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام فعالیتهای پرورشی در کنار آموزش یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت است

محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در این جلسه ضمن تشکر از مجموعه کوشا معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک ری، تلاش‌های این معاونت را بسیار ارزشمند دانست و از همکاران این حوزه خواست تا به زمان تهدید کرونایی به چشم یک فرصت نگریسته و از این دوران در جلب و جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های تربیتی در کنار خانواده‌ها حداکثر استفاده را ببرند و برای تقویت باور‌های آنها تمام تلاش خود را انجام دهند.
نوروزیان تصریح کرد: مدارس نیز با همکاری و به اشتراک گذاشتن محتواها و تجربیات آموزش غیرحضوری به یکدیگر عملا به همیاری و همراهی هم آمده‌اند و طرحی به مثابه همیار مدرسه پدید آمده است.

به زمان تهدید کرونایی به چشم یک فرصت نگریسته و در جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های تربیتی حداکثر استفاده را ببریم

در ادامه این جلسه رحمت‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری ضمن تشکر از زحمات کلیه مجموعه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی اظهار کرد: امسال در ثبت تشکیلات پیشتازان آمار قابل توجهی را داشتیم که مرهون زحمات شبانه‌روزی واحد سازمان دانش‌آموزی هستیم، در خصوص انجام طرح کوچ با توجه به پراکندگی و‌ وسعت ناحیه یک ری و سختی کار در انجام این طرح، تعداد بسیار خوبی در ثبت‌نام برای این طرح داشتیم و این نتیجه تلاش بسیار خوب واحد تربیت‌بدنی است. در واحد قرآن و عترت، نتایج مطلوبی در ثبت‌نام کتاب‌ها و جذب دانش‌آموزان در مسابقات قرآن و همچنین آمار سایت همگام داشتیم. در واحد مشاوره اجرای خوب طرح صدای‌مشاور با همکاری مدیران مدارس در تمام مقاطع نیز نتیجه پیگیری‌های مناسب کارشناسی هسته مشاوره است.
در ادامه، او از فعالیت‌های جنبی و برنامه‌ریزی شده به ویژه انجمن تئاتر کانون‌های فرهنگی و تربیتی تحت پوشش معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی تقدیر کرد.

بازدید از مدارس و زیر‌مجموعه‌های تربیتی سبب دلگرمی همکاران این مجموعه‌ها می‌شود

قاسمی‌پور افزود: تمام فعالین و همکاران ما در مجموعه پرورشی و تربیت‌بدنی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا کیفیت فعالیت‌های این مجموعه در حد بسیار مطلوب ارائه شود و غیرحضوری بودن تعلیم و تربیت تاثیری بر نتیجه و کیفیت عملکرد این مجموعه نداشته باشد.
او از برنامه‌های پیش‌روی مسئولین و کارشناسان واحد‌های مختلف تربیتی، بازدید از مدارس و زیر‌مجموعه‌های این واحد‌ها اعلام کرد و این امر را سبب دلگرمی مدیران و همکاران این مجموعه‌ها دانست.
همچنین احسان رمضانی کارشناس فرهنگی و هنری ناحیه یک ری در این جلسه، در مورد عملیاتی کردن و نحوه کار با اپلیکیشن خبرخوان سراج‌ منیر تشریح کرد: این برنامه که قابلیت نصب بروی گوشی‌های هوشمند اندروید و ios را دارد، شامل دسته‌بندی مختلفی از تمام واحد‌های تحت‌پوشش معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک ری است و جهت اطلاع‌رسانی‌ مطالب این معاونت در خصوص عناوین و اخبار مهم به زیر مجموعه‌ها کارایی بسیار مطلوبی خواهد داشت.
رمضانی در ادامه از اختصاص سرگروه کیفیت‌بخشی و فعالیت‌های پرورشی و معرفی به همکاران تربیتی خبر داد و از وظایف این سرگروه دنبال‌ کردن و رصد فعالیت‌های پرورشی مدارس و ارائه بازخورد عملکرد تمام واحد‌های پرورشی به کارشناسان معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی نام برد. او همچنین پیشنهاد قطب بندی و گروه‌بندی مدارس را جهت کیفیت‌بخشی و اختصاص سرگروه جداگانه به هر قطب جهت پیگیری فعالیت‌ها و ارتباط مستمر با این مدارس را در جلسه ارائه داد، که این پیشنهاد توسط شورای هماهنگی حاضر در جلسه بررسی شد و با موافقت آنها به تایید جهت انجام این طرح رسید.
کارشناس فرهنگی و هنری ناحیه یک ری در ادامه از برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی خبر داد، که شامل تمام همکاران شاغل در مدارس و اداری است و در سطح کشوری برگزار می شود. مهم‌ترین نکته حائز اهمیت جهت شرکت در این جشنواره ایده ارائه شده توسط همکاران است.

راه‌اندازی گروه‌های تشکیلات سازمان دانش‌آموزی با موضوعات یاری‌گری به طبیعت انجام می‌شود

افسانه شهبازی مسئول سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه‌ یک شهرری در ادامه این نشست اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات سازمان دانش‌آموزی برگزاری اردوهای مجازی که از طرف مدارس ارائه شده و در کانال سازمان‌ دانش‌آموزی ناحیه یک ری در اپلیکیشن شاد برای دانش‌آموزان بارگزاری شده است، که‌ مورد استقبال قرار گرفته و همچنین راه‌اندازی گروه‌های تشکیلات سازمان دانش‌آموزی که با موضوعات یاری‌گری به طبیعت برای دانش‌آموزان انجام شده و مقدمات مناسبی برای روز درخت‌کاری نیز است.
سعیده ‌رزاقی، کارشناس قرآن، عترت و ‌نماز ناحیه یک شهرری در ادامه این نشست افزود: تشکیل کارگروه‌های قرآنی و تقسیم‌بندی مدارس برای رصد بهتر عملکرد آنها و ارائه تولیدات محتوایی قرآنی با مضامین کاربردی دینی با کیفیت جهت ارائه به دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه در آنها است.
رزاقی از برنامه‌های پیش روی این واحد از اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی با هدف احیای فرهنگ مهدویت و دینی نام برد و این طرح را شامل برنامه‌های متنوع برای هر هفته اعم از قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان قاری، اجرای تواشیح و سرود، جلسات شعرخوانی با استفاده از دانش‌آموزان برتر با هدف ایجاد انگیزه در آنها عنوان کرد.

طرح سه‌شنبه‌های مهدوی با هدف احیای فرهنگ مهدویت و دینی برگزار می‌شود

در پایان مریم فرهادی، مدیر دارالقرآن آیت الله غیوری شهرری در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه گفت: دارالقرآن آیت‌الله غیوری با توجه به شرایط کرونایی موفق به برگزاری کلاس‌های غیر‌حضوری موفقی در سطح تمامی شهرستان‌ها شده که از شهرهای مختلف قرآن‌آموز مجازی جذب کرده است. در حال حاضر، در ترم پاییز ۳۳۰ قرآن‌آموز بصورت مجازی در کلاس‌های حفظ و تفسیر کل قرآن مجید، روخوانی و روان‌خوانی و تجوید در قالب‌های داستانی برای دانش‌آموزان در حال آموزش هستند.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار