رئیس شورا‌ی شهر رباط‌کریم:

عزل شهردار براساس اختیارات قانونی شورا صورت گرفته بود

رباط کریم(پانا)- رئیس شورا‌ی شهر رباط کریم گفت عزل شهردار رباط‌کریم براساس عملکرد ضعیف در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و عدم اجرای مصوبات، صورت گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عزل شهردار براساس اختیارات قانونی شورا صورت گرفته بود

پس از گذشت چندین ماه از مدیریت مهندس پارسا شهردار شهرستان رباط‌کریم خبر عزل او و جایگزینی قربانی شهردار سابق شهر صالحیه حواشی بسیاری ایجاد کرد و این اقدام قانونی از سوی اعضا شورا مورد مخالفت مسئولین قرار گرفت.

در این رابطه محمود حدادی رئیس شورا‌ی شهر رباط‌کریم گفت: با توجه به این که یکی از وظایف اصلی شورای ‌شهر نظارت بر عملکرد شهردار است و در هر زمان که احساس کند عملکرد شهردار در حوزه های مختلف مدیریت شهری و اداری مطلوب نبوده به او تذکر داده و در نهایت عزل نماید.

حدادی گفت: طی ماه های گذشته اعضا شورای شهر بر اساس قانون در خصوص عملکرد ضعیف شهردار در حوزه‌های ساخت و سازهای غیر مجاز، ضعف واحد درآمد و اجراییات و ... تذکراتی داده شده بود تا نسبت به این مشکلات اقدامات موثری انجام شود که متاسفانه عملکرد مثبتی را از سوی پارسا شاهد نبودیم.

او ادامه داد: در صورتی که شهردار رباط‌کریم در سال جاری تا کنون پروژه مهمی را به بهره‌برداری نرسانده است و اکنون که در نیمه دوم سال هستیم و در فصل زمستان طبیعتا فرصت انجام فعالیت های عمرانی وجود ندارد شهردار رباط‌کریم وعده افتتاح 14 پروژه مهم و نیمه مهم را در دهه‌فجر داده است در صورت که اکثراین پروژه‌ها هنوز به پنجاه درصد پیشرفت هم نرسیده که به لحاظ منطقی این کار عملا غیر ممکن است.

حدادی با اشاره به این که عدم سکونت و اقامت شهردار رباط‌کریم برای ما محرز شده گفت: طبق قانون شوراها، مشخص شده که شهردار واعضا خانواده‌اش باید در شهر محل خدمت خود سکونت داشته باشد که براساس استعلامات گرفته شده و جلسه‌ای که با اعضا شورا شهر داشتیم برای اعضا محرز شد که پارسا در این شهرستان سکونت ندارد و این موضوع نیز یکی دیگر ازعلت‌های اصلی عزل شهردار بود و در این رابطه صورت جلسه ای تنظیم و به فرمانداری ارسال شد که متاسفانه فرماندار رباط کریم آن را فاقد وجاهت قانونی دانست.

رئیس شورا‌ی شهر رباط‌کریم در پایان گفت: در حال حاضر با وجود پنج عضو مخالف در شورا شهر از نظر شورا مدیریت مهندس پارسا قانونی نیست و از طرفی هم ایجاد حاشیه در اداره شهر و جابجایی شهردار و همچنین مخالفت مسئولین به صلاح مرد و شهر نیست، ما نیز به نظر مسئولین احترام قائل هستیم و قانون در عزل یا انتخاب شهردار تصمیم خواهد گرفت.

خبرنگار:محمد اصغری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار