رییس اداره بهزیستی ملارد:

فعالیت مراکز نگهداری از افراد دارای کم‌توانی‌ ذهنی 

ملارد(پانا)- در حال حاضر پنج مرکز نگهداری از افراد با معلولیت ذهنی با نظارت بهزیستی ملارد مشغول به ارائه خدمات هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت مراکز نگهداری از افراد دارای کم‌توانی‌ ذهنی 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم با بیان این مطلب، تصریح کرد: مراکز سحر، نیایش، آرمین، نوید و هومان با مدیریت بخش غیردولتی و تحت نظارت بهزیستی شهرستان ملارد در حال حاضر بصورت شبانه‌روزی فعال و آماده ارائه خدمات به افراد با کم‌توانی ذهنی‌اند و حدود سیصد بیمار ذهنی در این مراکز نگهداری می‌شوند.

خادم افزود: نیمی از این تعداد مجهول و فاقد سرپرست بوده که هزینه نگهداری آنها توسط سازمان بهزیستی به مراکز به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: اقدامات بسیاری در این مراکز در جهت توانمندسازی و بهبود شرایط این افراد توسط کادر متخصص که شامل: پزشک، روانپزشک، کاردرمان، پرستار و ... است، صورت می‌گیرد و در حال حاضر در این پنج مرکز بیش از نود پرسنل مشغول خدمات‌رسانی هستند.

خادم با تأکید بر نقش مهم مراکز غیردولتی در خدمات‌رسانی به جامعه هدف گفت: مراکز توانبخشی همواره همراه و همگام با سازمان بهزیستی در خدمت رسانی به افراد کم‌توانی فعال بوده‌اند و تاثیر بسزایی در بهبود شرایط جسمی و روحی کم‌توان دارند و با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط این مراکز و همینطور رعایت پروتکلهای بهداشتی و ضدعفونی مستمر و روزانه مرکز تاکنون مبنی بر ابتلا مددجویان به بیماری کرونا گزارشی دریافت نشده است.

او در ادامه توضیح داد: علاوه بر خدماتی که بصورت مستمر توسط کادر متخصص در این مراکز ارائه می‌ شود بسیاری اقدامات دیگر نیز مانند: آموزش تحرک و توجه به مددجویان، شرکت در مسابقات ورزشی، برگزاری کلاس زبان، کلاس ژیمناستیک و ... نیز توسط این مراکز انجام می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در پایان خاطرنشان کرد: مراجعین گرامی می‌توانند در صورت هرگونه سوال با شماره تماس 02165109460 حوزه توانبخشی بهزیستی ملارد ارتباط بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار