مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

واگذاری 30 درصد از پرونده های سالمندان به مراکز نیکوکاری

زنجان (پانا) - 30 درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت بالای 60سال به مراکز نیکوکاری فعال و واجدشرایط واگذار می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری 30 درصد از پرونده های سالمندان به مراکز نیکوکاری

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اعلام این خبر افزود: طبق اجرای احکام برنامه ششم توسعه کمیته امداد در مرحله اول طرح برون سپاری پرونده های سالمندان بالای 60 سال حداقل 30 درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت این نهاد به مراکز نیکوکاری واجد شرایط و فعال واگذار می شود.
وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در واقع پیشخوان کمیته امداد در محله ها هستند،افزود: احیای سنت‌های حسنه اسلامی احسان و نیکوکاری، توسعه مشارکت‌های محلی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، نظارت‌های مردمی و معتمدان محلی در توزیع کمک ها بین نیازمندان واقعی از مهمترین اهداف ایجاد و برپایی مراکز نیکوکاری است.
صفری با بیان اینکه در مرحله اول برون سپاری 2 هزار و350 پرونده سالمند بالای 60 سال به مراکز نیکوکاری واگذار شده است،افزود: به زودی مرحله دوم برون سپاری پرونده های حمایتی سالمندان بالای 60 سال نیز اجرایی می شود.

وی به نقش مددکاران مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و تأکید کرد: تعامل با مددکار کمیته امداد برای اخذ تبادل نظر و ارائه خدمات به سالمندان، کسب اطلاعات نحوه اسکن مدارک در سیستم جامع حمایتی کمیته امداد، شناسایی و نیازسنجی ،برنامه ریزی و سرکشی از منزل ، پیگیری و رسیدگی به ارتقاء وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان، همکاری در توزیع بسته های حمایتی تأمین شده از سوی امداد و سایر مبادی، تلاش در جهت ارتقاء سطح امید به زندگی و نشاط در بین سالمندان از جمله نقش های مددکاران در مراکز نیکوکاری است.
مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با فعالیت جهادی مراکز نیکوکاری در محلات زمینه سازی خدمات رسانی موثر وسریع به سالمندان هر چه بهتر در سطح این مناطق فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار