امام جمعه رشت:

اصلاح فرهنگ عمومی مطالبه مردم است

رشت ( پانا) -  نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، انقلاب فرهنگی و حتی اصل فرهنگ را مورد تهدید دشمنان عنوان و خاطرنشان کرد اصلاح فرهنگ عمومی مطالبه مردم از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۱۴۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح فرهنگ عمومی مطالبه مردم است

به گزارش ستاد اقامه نماز جمعه، آیت الله رسول فلاحتی در پیام جمعه این هفته که از طریق فضای مجازی منتشر شده با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرارسیدن ۱۹ آذر سالروز تشکیل این شورا خاطر نشان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نخبگان دانشگاه ها حضور دارند، ضمن اینکه می دانیم و باید بدانیم که دشمن از همه شرایط به نفع خود استفاده می کند و افکار و اندیشه های نخبگان جامعه ما را هدف قرار می دهد.

وی با اشاره به ترس دشمن از ایرانیان و دانشمندان ما گفت: اینکه دشمن ناجوانمردانه نه در میدان نبرد بلکه از راه نیرنگ و حیله نسبت به ترور دانشمندان ما اقدام می کند، دلیل ضعف و زبونی اش است و هر میزان که دشمن به چنین اقداماتی دست می زند ملت ما قوی تر می شود.

آیت الله فلاحتی اظهار کرد: دشمن خزنده ورود کرد تا جایی که در نشست های فرهنگ عمومی در استان ها و شهرستان ها باید دغدغه این فرهنگ عمومی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ترور محسن فخری زاده از دانشمندان ایران اسلامی و اینکه خداوند شهادت را نصیب این دانشمند کرد، افزود: شخصیت هایی همانند فخری زاده که به چنین جایگاهی می رسند هیچ چیزی برای آنان مهمتر از شهادت نیست.

خطیب جمعه رشت خاطر نشان کرد: آمریکا و صیهونیسم با چنین اقداماتی خودشان این مهم را به اثبات می رسانند که دشمن ما هستند، زیرا آنان اگر به فکر سرنوشت مردم ایران بودند به چنین کارهایی دست نمی زدند.

وی به اقدامات احمقانه دشمنان ایران اسلامی در بخش های مختلف از جمله ترور اشاره و اضافه کرد: خداوند را شاکریم که دشمنان ایران را از انسان های احمق قرار داده و شکرگزاریم که صهیونیست ها و آمریکایی ها و رهبرانشان آدم های احمق هستند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز اظهار کرد: امروز جوانان و دانشگاهیان ما باید همانند جوانان شهید دانشجو و سایر جوانان مبارزه علیه ظلم و ستم و در مسیر رهبری را پیش گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ۲۰ آذر روز جهانی حقوق بشر اظهار کرد: از مردم و اهل دانش می خواهم تا تاریخچه عملکرد سازمان ملل متحد را مطالعه کنند اینکه این سازمان کجا توانسته به نجات ملل بپردازد، نیم قرن تنها کاری که کرده اینکه بگوید ما متاسفیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز هر چه بخواهند بر سر ملت ها می آورند، خاطر نشان کرد: اولین جنایت سازمان ملل متحد این بوده که اسرائیل را به رسمیت شناخت، در تاریخ تشکیل این سازمان چیزی جز جنایت ندیده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار