در ششمین نشست مجازی شورای تخصصی نظارت؛

خنیفر: رفع نیاز و اهمیت به منافع دانشجو معلمان ضروری است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در ششمین نشست مجازی شورای تخصصی نظارت، دقت و نظارت بر عملکرد مالی دانشگاه را مهم خواند و گفت که رفع نیاز و اهمیت به منافع دانشجو معلمان ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: رفع نیاز و اهمیت به منافع دانشجو معلمان ضروری است

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در ششمین نشست مجازی شورای تخصصی نظارت دانشگاه با تبیین اهمیت نظارت و جایگاه خاص آن در دانشگاه فرهنگیان گفت: نظارت به عنوان رصدگاه و پایگاه بسیار مهم دانشگاه، تعیین کننده خط ریل ها و نقشه راه آینده این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، گزارش های تنظیم شده در معاونت نظارت را فعالیتی مهم در راستای کمک به اتخاذ تصمیم گیری های دانشگاه اعلام و افزود: این گزارشات در تصمیمات دانشگاه، نقشی بسیار اساسی دارد.

این مقام مسئول، با اشاره به گزارش های متنوع ارائه شده در این نشست، گزارش کیفیت عملکرد و مصاحبه ورودی های دانشگاه فرهنگیان را از اهم موارد بررسی شده برشمرد و اظهار داشت: در طول مصاحبه، هر فرد خود را برترین می داند. در حالی که این نکته حائز اهمیت است که افراد با یک دیگر قیاس می شوند و صدم ها نقش تعیین کننده ای در انتخاب فرد دارند.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، در ادامه با استناد به ماده ۱۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، درصد ظرفیت آزمون استخدامی اختصاص یافته به معلولان کشور را رقم سه اعلام و تصریخ کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه با انتخاب دانشگاه فرهنگیان،، باید با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته، با برخورداری از شرایط لازم رشته تحصیلی خود در دانشگاه را انتخاب کنند.

خنیفر، خطاب به دانش آموزان با نیازهای ویژه خاطر نشان کرد: با دقت در انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان، مقدمات ورود و ادامه تحصیل خود در این دانشگاه را فراهم آورند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، مسئولان برگزار کننده آزمون، مصاحبه، گزینش و تعیین و اعلام نهایی اسامی پذیرش شدگان دانشگاه فرهنگیان را به ترتیب سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: نقش دانشگاه در این بین فقط آموزش است.

وی یادآور شد: بهره مندی از وجود استادان و فضاهای متعلق به دانشگاه فرهنگیان در این خصوص، دلیل بر مسئولیت پذیری نیست.

خنیفر، با قدردانی از بازدیدهای میدانی انجام شده در معاونت نظارت، دقت و نظارت بر عملکرد مالی دانشگاه به نفع دانشجو معلمان و زیرساخت های دانشگاه را لازم و ضروری خواند و افزود: اهمیت و ضرورت دو کلمه متفاوت از هم هستند.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، کلمه اهمیت را نشان از مهم بودن مسائل سیاسیی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و عمرانی دانست و گفت: کلمه ضرورت بیان کننده بحث زمان و مکان است.

وی، اولویت اهمیت را سودمندی ذکر و تاکید کرد: سودمندی به معنای نیاز است. اما ضرورت، بیان کننده اولویت است.

این مقام مسئول، اولویت را به معنای نیاز و ناظر بر زمان دانست و ادامه داد: هر نیازی، نیاز نیست. نیاز باید ضرورت یابد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به شرایط کرونایی کشور، سودمندی ناظر بر نیاز زمان را برخوردار از اولویت خواند و در راستای نظارت بر 98 مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان، با کافی ندانستن اهمیت، تصریح کرد: لازمه کار، ضرورت زمان و مکان است.

حسین خنیفر، در پایان گزارش های دریافتی معاونت نظارت از عملکرد آموزش های الکترونیک دانشگاه را فعالیتی مهم برای تقویت و تسریع کیفیت آموزش عنوان کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان تا امروز برای همگان شناخته شده نبود. با امعان نظر ملی نسیت به این دانشگاه در راستای مدیریت صحیح مسئولان دانشگاه در طول تاسیس، باید بتوانیم با پرورش دانشجو معلمانی کارآمد و مفید 30 سال آتی آموزش و پرورش کشور را به دست این افراد را تضمین نماییم.

گفتنی است: در ششمین نشست تخصصی شورای نظارت دانشگاه فرهنگیان، معاونان نظارت، دانشجویی، فرهنگی، رئیس هیات نظارت استان تهران، معاون و رئیس گروه دفتر نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران کل نطارت، پژوهش، آموزش، و سایر اعضا در مکان سالن شهید چمران این دانشگاه برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار