خنیفر در مراسم روز دانشجو  خبر داد

بازنگری برخی از برنامه‌های درسی و ارائه سرفصل‌های جدیددر دانشگاه فرهنگیان از مهر 1400

تهران (پانا) - نشست بزرگداشت مقام و روز دانشجو با شعار فخر ایران؛ دانشجو معلم امروز، فخری زاده فردا،  امروز یکشنبه 16 اذر 99 در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری برخی از برنامه‌های درسی و  ارائه سرفصل‌های جدیددر  دانشگاه فرهنگیان  از مهر 1400

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست رییس دانشگاه فرهنگیان به همراه معاونان فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان تشکل ها، شوراها و انجمن های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دیدار و ضمن شنیدن دغدغه های دانشجومعلمان به سوالات آنان پاسخ گفتند، همچنین پردیس ها و مراکز سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک 16 آذر روز دانشجو، تقارن آن با هفته پژوهش را مبارک دانست و گفت: روز دانشجو آمیختن تقوا با علم و دانش اندوزی، مطالبه گری و حق پویی است.

وی با اشاره به لزوم تامل بر گفتارها و قضاوت ها، خاطر نشان کرد: حضور در صحنه کسب دانش، تحول طلبی و بالندگی دانشجویان بویژه در این دوران کرونا بسیار ارزشمند است.

خنیفر در ادامه با اشاره به بازنگری برخی از برنامه های درسی و واحدها، از ارائه سرفصل های جدید از مهر 1400 خبر داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه به دلیل فرسودگی ساختمان ها، 70درصد مراکز تعمیرات و نوسازی داشته اند، افزود: این نیاز به اجرای طرح دانشگاه جامع فرهنگیان (طرح100-31) را روشن می سازد.

وی در ادامه افزایش ظرفیت، کاهش هزینه ها، ایجاد فضای مناسب رفاهی و آموزشی را از مزایای این طرح دانست.

خنیفر همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان مطالبی درخصوص توجه به فعالیت های فرهنگی در ایام کرونا و آموزش مجازی، استمرار جلسات با دانشجو معلمان و پیگیری مطالبات، استفاده از ظرفیت خیرین برای تجهیز و توسعه کمی و کیفی دانشگاه، حمایت از شوراهای صنفی، تشکل ها، کانون ها، انجمن ها و نشریات دانشجویی، اهتمام برای جذب هیات علمی مورد نیاز، پرداخت و ادامه داد: مدیریت این دانشگاه تلاش می کند تا کمیت و کیفیت را در دانشگاه توامان در دستور و اقدام داشته باشد.

وی با بیان اینکه جوانانی مثل شما با تربیت نسل های آینده می توانند آینده کشور را شکوهمند بسازند خاطر نشان کرد: این دانشگاه برای شماست و شما باید از کیان دانشگاه محافظت کنید، چنانکه اکثر افراد حاضر در این عرصه قلبشان برای عزت و اعتبار دانشگاه می تپد.

سحر شاهپری نماینده کانون های فرهنگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به لزوم ایجاد فرصت و بستر مناسب برای انجام کارهای فرهنگی و تخصیص امتیاز به این گونه فعالیت ها، بر بومی سازی دستورالعمل های کانون ها متناسب با رسالت و فعالیت های دانشگاه فرهنگیان و مشارکت تمامی گروه ها برای ارتقاء کیفیت امور تاکید کرد.

محمد ترکاشوند نماینده نشریات دانشجویی با اشاره بر لزوم همکاری همه جانبه دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات دانشجویان، بر یکسان سازی ضوابط و شرایط در پردیس ها و مراکز، و حمایت ویزه از نشریات تاکید کرد.

در ادامه مهدی ملکی نیا نماینده شورای صنفی، به برخی مسائل مرتبط با سامانه lms و آموزش مجازی و نیز تعداد کم اعضای هیات علمی نسبت به دانشجو، لزوم توسعه ساختاری و کیفی دانشگاه اشاره کرد.

همچنین مبینا علی احمدی نماینده انجمن های علمی دانشجویی، از اهمیت بکارگیری دانشجومعلمان نخبه و مقام آور در عرصه های مختلف دانشگاه سخن گفت و بر ایجاد انگیزه برای همکاری دانشجویان با انجمن های علمی و تداوم آن و استتمرار ارتباط دانشجویان با دانشگاه حتی پس از فارغ التحصیلی و حذف ممنوعیت ادامه تحصیل دانشجومعلمان در مقاطع بالاتر در این دانشگاه پس از فارغت از تحصیل اشاره کرد.

مجتبی محبی نماینده انجمن های اسلامی نیز با تاکید بر نقش و اهمیت انجمن ها در دانشگاه، به بیان مطالبی از جمله ایجاد برنامه منسجم و مشخص و تنظیم قوانین یکدست برای انجمن ها در پردیس های سراسر کشور، ایجاد ارتباط مستمر و پویا میان پردیس ها و سازمان مرکزی و لزوم انعطاف پذیری و تسریع در صدور مجوز مراسم ها پرداخت.

حامد شریفی فرد نماینده بسیج دانشجویی در سخنانی ضمن درخواست شفافیت بودجه آموزش و پرورش در هزینه های دانشگاه، به عملیاتی شدن سرفصل ها و دروس بازنگری شده، ترمیم نسبت دانشجو به استاد اشاره و بر دفاع همگان از حیثیت دانشگاه در برابر گزندها تاکید کرد.

حسین فرد نماینده جامعه اسلامی نیز به بیان مطالبی در خصوص توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، کسر از حقوق دانشجو معلمان، تقویت زیر ساخت آموزشی و... پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار