دبیر علمی جشنواره دانایی توانایی:

جشنواره دانایی توانایی ماهیت رقابتی ندارد

تهران (پانا) - دبیر علمی جشنواره دانایی توانایی ماهیت این جشنواره را رقابتی ندانست و ادرائه را دارای اهمیت دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره دانایی توانایی ماهیت رقابتی ندارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی، محمد گودرزی دهریزی درباره این دوره از جشنواره گفت: چهارمین دوره جشنواره دانایی و توانایی همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ آبان 99 تا ۲۷ آبان ۱۳۹9 در کانون شهید مفتح شهر تهران برگزار می شود. در این دوره از جشنواره تعداد 480 هزار نفر دانش آموز از مرحله مدرسه تا مرحله استانی شرکت کردند.

گودرزی افزود: ۳۲۰ دانش آموز به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند که از پایه های هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم هستند کتاب‌هایی که در این دوره از جشنواره برای دانش آموزان انتخاب شده است شامل: ساداکو، قلب زیبای بابور، سبز انگشتی، شازده‌ کوچولو، مربای شیرین، قصه های خوب برای بچه های خوب، وام دماغ، کشتی سیراف، برای پایه های هفتم تا نهم و قلب های نارنجی، اعترافات غلامان، کوه مرا صدا زد، خری برای تمام پلان ها، دچار استرس می شویم چه کنیم، ریاضیات لعنتی و قصه های خوب برای بچه های خوب در نظر گرفته شده بود که از این سبد سه کتاب را دانش آموزان انتخاب و با خواندن آنها به مرحله کشوری راه پیدا کردند. دبیر علمی جشنواره دانایی و توانایی خاطر نشان کرد: اما در مرحله کشوری سه کتاب در تابستان به انتخاب خود دانش آموزان در نظر گرفته شده است که در مرحله نهایی این سه کتاب اخیر که دانش آموزان خودشان انتخاب کرده‌اند با داوران به گفتگو و مباحثه می‌نشیند.

وی ادامه داد: ماهیت جشنواره دانایی و توانایی رقابتی نیست و مسابقه‌ای نداریم فقط ارائه مهم است و گفتگویی که انجام می شود ممکن است داوران راجع به ساختار کتاب و یا محتوا و همینطور تصاویر کتاب نیز به بحث و مباحثه بپردازند و آموزش اندکی نیز در این بین وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار