فولادوند: گسترش فرهنگ کتاب خوانی در مدارس از شاخصه های توسعه است

تهران (پانا) - عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره دانایی و توانایی بردوری از محفوظات محوری و گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: گسترش فرهنگ کتاب خوانی در مدارس از شاخصه های توسعه است

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن خوشامدگویی جهت حضور مهمانان و داوران و معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه های توسعه است و اگر بخواهیم توسعه تمدنی را بیان کنیم باید میزان انتشارات و نقد کتب را بصورت ویژه ارزیابی کنیم. باید از محفوظات محوری در مدارس دور شویم.

وی افزود: کشوری با زمینه تاریخی و تمدن دوهزار و پانصدسال باید به میزان مطالعه و دامنه گسترده فرهنگ مطالعه توجه ویژه داشته باشد. ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت عمومی موظفیم که استعدادهای بچه ها را شکوفا کرده و آنها را با نوع توانمندی شان آگاه کنیم.

فولادوند گفت: بنا نیست در بحث تعلیم و تربیت همیشه نیروی انسانی ما پشت سر دانش آموزان باشد، ما موظفیم تلنگری به دانش آموز بزنیم و به نوعی از آن توانمندی در راستای استقرار تمدن استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به زیست بوم جدیدی که به دلیل کرونا در دنیا ایجاد شده، گام های موثر ایجاد کرد و اگرچه جمع کثیری از عزیزان مان را گرفت که باعث تاثر است اما در این 9ماه با برنامه ریزی های دقیق آموزش و پرورش و جهاد وزیر آموزش و پرورش ما در عرصه تعلیم و تربیت پنجاه سال جلو رفتیم.

فولادوند گفت: در شرایط کرونا تولید محتوای خوبی در حوزه پرورشی داشتیم که جای خداقوت دارد. همچنین شبکه شاد بستری فراهم کرد تا مدیان کشور بتوانند در کوتاه ترین زمان با دورترین نقطه کشور صحبت کنند. درواقع کرونا برای آموزش و پرورش تبدیل به یک فرصت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار