فرماندار اسلامشهر:

رسیدگی به سلامت روان می‌تواند جامعه را از به هم ­ریختگی موجود برهاند

اسلامشهر (پانا) - وجود انگ بیماری‌های روانی موجب ایجاد تبعیض بین افراد شده و دسترسی به خدمات سلامت روان را محدود خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی به سلامت روان می‌تواند جامعه را از به هم ­ریختگی موجود برهاند

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر، در جلسه هم‌اندیشی اجرای طرح الگوی خدمات یکپارچه و جامع سلامت‌روانی و مراقبت‌اجتماعی ایران(سامان) اظهار کرد: با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا و سایر مسائل جامعه، توجه و رسیدگی به مبحث سلامت روان می‌تواند جامعه را از به هم ­ریختگی موجود برهاند و موضوعات مطروحه در تفاهم‌نامه طرح مذکور چیزی بیشتر از وظایف ذاتی ادارات نیست و نگاهی فراتر از وظیفه ادارات شهرستان را خواستار شد.

در ادامه فاطمه تاجیک، مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر نیز به معرفی برنامه طرح سامان پرداخت و بر اهمیت اجرای خدمات سلامت روان در شهرستان تأکید کرد.

سپس فتحی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر نیز در سخنانی به موضوع انگ‌زدایی در رابطه با اختلالات روان‌پزشکی پرداخت و بار اختلالات روان‌پزشکی را به‌صورت یک نفر از هر چهار نفر اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: افراد به دلیل وجود انگ اختلالات روان‌پزشکی، خدمات مربوط به‌سلامت روان را دریافت نمی‌کنند، بنابراین شناسایی و معرفی خدمات سلامت روان مانند سایر خدمات بهداشتی، درمانی اهمیت دارد.

پرهام کوهستانی، مدیر مرکز تخصصی خدمات سلامت روان جامعه نگر مرکز قائمیه شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر نیز با توجه به اهمیت موضوع اختلالات روان پزشکی بیان کرد: وجود انگ بیماری‌های روانی موجب ایجاد تبعیض بین افراد شده و دسترسی به خدمات سلامت روان را محدود خواهد کرد.

در این جلسه، که در سالن همایش‌های فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، فاطمه محمدی، مشاور فرماندار اسلامشهر در امور بانوان فرماندار و دبیر دبیرخانه اقدام جامعه نیز به ارائه اهداف تشکیل جلسه، لزوم همکاری بین­ بخشی و انعقاد تفاهم‌نامه بین ادارات شهرستان را مهم قلمداد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار