در اولین جلسه دبیرخانه اجرای الگوی تعالی مدیریت در دفتر متوسطه نظری؛

سلطانیان: بهبود مدیریت آموزشگاهی منوط به ارتقای توانایی رهبران آموزشی است

تهران (پانا) - اولین جلسه دبیرخانه اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سلطانیان: بهبود مدیریت آموزشگاهی منوط به ارتقای توانایی رهبران آموزشی است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از دفتر متوسطه نظری، باحضور مدیرکل دفتر متوسطه دوم نظری، اولین جلسه دبیرخانه اجرایی «الگوی تعالی مدیریت مدرسه» پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه که در هفته جاری از وزیر آموزش و پرورش صادر کرده بود برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری در اولین جلسه دبیرخانه اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه، ارتقای مدیریت آموزشگاهی جز سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش و خاستگاه و مبدا شکل گیری الگوی تعالی مدیریت مدرسه، سند تحول بنیادین است.

سلطانیان در اولین جلسه دبیرخانه اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه دفتر آموزش متوسطه نظری ضمن تبیین راهبردها و سیاست‌های اجرایی الگوی تعالی مدیریت مدرسه و بهبود مدیریت آموزشگاهی به ضرورت توجه به توسعه حرفه ای مدیران مدارس، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای الگوی تعالی مدیریت مدرسه، بهبود مدیریت آموزشگاهی را منوط به ارتقای توانایی رهبران آموزشی دانست و توسعه شایستگی‌های مدیران آموزشگاهی با استفاده از روش‌های متنوع توسعه حرفه‌ای مدیران را ضرورتی اجتناب ناپذیر برشمرد.

سلطانیان افزود: تمام ویژگی‌هایی که در سند تحول بنیادین برای مدارس در افق 1404 ترسیم شده است در الگوی تعالی مدیریت مدرسه به عنوان یک ابزار مدیریتی دیده شده و هدف اصلی آن تحقق چرخش تحولی مندرج در زیر نظام راهبری و مدیریت است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری در بخش پایانی در خصوص ساختار و شکل گیری صحیح و باورمند دبیرخانه اجرایی در دفتر متوسطه نظری، تشکیل دبیرخانه‌های استانی و مناطق، تبدیل الگوی تعالی مدیریت مدرسه به یک گفتمان قوی، آموزش‌های لازم برای کارشناسان دفتر، استان‌ها، مناطق و مدیران مدارس با استفاده از بسترهای شبکه شاد و ابزارهای مطمئن و ارتباطات هم سو و هم فکر دربین کارگروه ها را تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار