دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی ۱۰ رشته جدید دایر کرد

بجنورد(پانا) -رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی عنوان کرد با ایجاد ۱۰ رشته در سال تحصیلی جدید، شمار رشته‌های این مرکز آموزش عالی به ۵۱ رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی ۱۰ رشته جدید دایر کرد

به گزارش ایرنا، مسعود قاضی پور شیروان روز سه شنبه گفت: رشته های جدید شامل هفت رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است که کاردانی معماری با گرایش طراحی داخلی، کارشناسی ناپیوسته معماری، کارشناسی پیوسته گرافیک، مهندسی ناپیوسته شهرسازی و کاردانی تربیت بدنی در آموزشکده دختران بجنورد ایجاد شده است.

وی افزود: کاردانی بهداشت یار دامپزشکی در آموزشکده کشاورزی سمنگان، تربیت بدنی در آموزشکده فنی و حرفه ای شیروان، حرارت مرکزی و تهویه مطبوع در آموزشکده فنی و حرفه ای بجنورد و رشته های صنایع شیمیایی و نرم افزار کامپیوتر در مرکز جاجرم نیز از رشته های جدید این دانشگاه است.

وی گفت: این مرکز آموزش عالی دارای پنج دانشکده شامل آموزشکده فنی و حرفه ای دارالفنون پسران و آموزشکده انقلاب اسلامی دختران در بجنورد، آموزشکده دکتر حسابی در شیروان، آموزشکده جاجرم و آموزشکده کشاورزی سمنگان در مانه و سملقان است که افزون بر سه هزار دانشجوی دختر و پسر در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی بر گسترش رشته های بین دانشگاهی در دانشکده های فنی و حرفه ای تاکید و اظهار کرد: اینگونه رشته ها اشتغال آفرینی بیشتری دارند.

قاضی پور شیروان با بیان اینکه داوطلبان دانشگاه فنی و حرفه ای از هنرستان ها جذب می شوند، افزود: در مرحله اول باید رشته های مناسب بازار کار در هنرستان ها ایجاد و در ادامه در دانشگاه ها نسبت به ایجاد رشته های مرتبط اقدام شود.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی بر رونق کسب و کار در بازار تاکید کرد و گفت: هم اکنون باید کسب و کارهای نوین ایجاد کنیم زیرا دیگر برخی از رشته ها پاسخگو نیست، رشته های دانشگاهی باید به سمت رشته هایی برود که در بخش خصوصی کار ایجاد و خود دانش آموختگان به سمت کار و بازار حرکت کنند.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش آموخته های دانشگاه های فنی و حرفه ای جذب کار می شوند، عنوان کرد: این دانش آموختگان با کسب مهارت های لازم، وارد بازار کار دولتی و یا خصوصی شده و برخی نیز به کارآفرینی روی آورده اند.
سه هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی زیر نظر چهار عضو هیات علمی و ۳۰۰ استاد مدعو این دانشگاه تحصیل می کنند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار