کارشناسی پیوسته طراحی لباس و گرافیک به دانشگاه فنی ‌وحرفه‌ای مازندران وارد شد

ساری (پانا) - معاون آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران اعلام کرد برای سال تحصیلی جدید کارشناسی پیوسته دو رشته طراحی لباس و گرافیک به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسی پیوسته طراحی لباس و گرافیک به دانشگاه فنی ‌وحرفه‌ای مازندران وارد شد

علی‌رضا خویی در گفتگو با پانا با تأکید بر اینکه تفاوت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با دانشگاه‌های دیگر این است که این دانشگاه فن و حرفه تولید می‌کند، گفت: «نوع عملکرد و کارایی این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است و نباید با آن‌ها قیاس شود. دانشگاه‌های دیگر عرضه‌محور هستند. به این معنا که دانشجو تربیت می‌کنند و وارد بازار کار می‌کنند و اگر بازار نیاز داشت از آن‌ها بهره می‌برند. در حالی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقاضامحور است و مختصص به بازار عرضه می‌کند.»

او از ارائه رشته ساخت و ساز با مصالح خشک در آینده در این دانشگاه خبر داد و گفت که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

معاون آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران به ارائه 24 رشته در مقطع کارشناسی و 44 رشته در مطقع کاردانی در این دانشگاه اشاره کرد و از ورود رشته‌های طراحی لباس و گرافیک در مقطع کارشناسی پیوسته برای سال تحصیلی جدید خبر داد که برای مراکز دختران ساری و آمل خبر داد.

خویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هنرجویان هنرستان‌ها آمادگی ورود به دانشگاه را می‌یابند یا نه، گفت: «توقع ما را برآورده می‌کند. هنرجویان در هنرستان‌ها برخی امرو را یاد می‌گیرند و کار در کارگاه را بلد هستند.»

او با تأکید بر اینکه باید نگاهمان را نسبت به دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای تغییر دهیم، از دست‌اندرکاران فرهنگی خواست که این دانشگاه را بیشتر به جامعه معرفی کنند و ادامه داد: «البته کم‌کاری از ما هم هست که از رسانه‌ها نخواسته‌ایمدر معرفی به ما کمک کنند.»

خویی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کاردانش در دوران مدرسه را در میزان جذب آنان به دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای چندان مؤثر ندانست و علت آن را جذب این دانش‌آموزان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی برشمرد که رشته‌هایی به جز فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

او به تفاهم‌نامه موجود میان آموزش و پرورش و دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای برای استفاده از کارگاه‌های این دانشگاه برای هنرجویان هنرستان‌ها اشاره کرد که هنوز عملی نشده است و در حد بازدید باقی مانده است: «ما آمادگی کامل داریم که آموزش و پرورش برنامه ارائه دهد و اگر کارگاه‌ها ما در آن زمان‌ها از دانشجویان خودمان خالی بود، در اختیار هنرجویان قرار دهیم.»

معاون آموزشی و پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه هرم تخصصی تغییر کرده است و کارگر که پیش از این در قاعده هرم بوده، با کاهش تعداد کارگران و افزایش تعداد مهندسان، به رأس هرم وارد شده است، فعالیت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و جذب بیشتر دانشجو در این دانشگاه‌ها را در رفع این مشکلات موثر دانست.

خویی اشاره کرد که ثبت‌نام دانشجویان از امروز آغاز شده و تا 18 خرداد ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار