رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای: آموزش‌های مهارتی یکی از راه‌های ارتقا بخشی است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای آموزش‌های مهارتی را یکی از راه‌های ارتقا بخشی دانست.

کد مطلب: ۹۴۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای: آموزش‌های مهارتی یکی از راه‌های ارتقا بخشی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی عمران در «آیین رونمایی از برنامه‌های درسی کاردانی پیوسته دانشگاه فنی وحرفه‌ای» گفت: یکی از دغدغه‌های مهم آموزش عالی بحث ارتقای کیفیت اموزشی است یکی از مسایل اساسی این است که این موضوع صورت گیرد یکی از اقدامات خوب این سال‌ها خدمات زیادی ارائه شد.

وی اشتغال و بیکاری را مهم دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی یکی از راه‌های ارتقا بخشی است. همچنین یکی از دغدغه‌های مهم سیاست‌گذاری کلان این دانشگاه محتوای آموزش است که اصلی‌ترین عامل محور، برنامه‌های درسی است.

صالحی عمران گفت: یکی از اشکالات برنامه درسی داشتن برنامه ثابتی است که نباید وجود داشته باشد. پس از مذاکرات انجام شده، دانشگاه در مهر سال گذشته موفق شد مجوز شورای برنامه‌ریزی درسی را اخذ کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ۴۳ گروه برنامه‌ریزی در سراسر کشور تشکیل شده است که سعی شده طیف‌های مختلفی را دارا باشد این درحالی است که اولویت برنامه‌ریزی درسی ما کاردانی پیوسته است و ۴۱ برنامه درسی خروجی این شورای برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: امروز از برنامه‌های درسی کاردانی پیوسته دانشگاه رونمایی می‌شود تا مهر خروجی‌های جدید با برنامه درسی جدید سروکار داشته باشند. شایستگی محوری برنامه‌های درسی نیز یکی از دغدغه‌های ماست تا بتوانیم بر اساس حرفه و مشاغل جهت گیری داشته باشیم‌.

صالحی عمران به توجه به مهارت‌های عام و خاص اشاره کرد و گفت: در برنامه‌های درسی به استانداردهای مدرسان توجه شده است، در کنار آن نیز استانداردهای تجهیزاتی نیز برای ما مهم بوده است تا این برنامه درسی مبنایی برای توانمندسازی اساتید و مجهز شدن کارگاه‌ها باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: به سنجش و ارزشیابی آزمون‌ها نیز در برنامه درسی ما پرداخته شده اما باز هم جای کار دارد. ما معتقدیم آموزش‌های این دانشگاه باید به بازار کار بیانجامد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار