رییس آموزش استثنایی کردستان خبر داد:

فعالیت 65 مدرسه و مرکز ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان

سنندج(پانا)- رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از فعالیت 65 مدرسه و مرکز آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 65 مدرسه و مرکز ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: 23 مدرسه مستقل و 16 مدرسه ضمیمه با نیازهای ویژه ، 19مرکز اختلالات یادگیری دولتی و 7 مرکز خصوصی در سطح استان فعالیت های آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی خاص را به دانش آموزان با نیاز ویژه ارائه می دهند.

رنجبر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های سلامت در مدارس را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: حفظ و تأمین سلامت دانش آموزان در مدارس اولویت اصلی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه جریان تعلیم و تربیت باید همزیستی با این ویروس کرونا را در پیش بگیرد، یادآور شد: جریان زندگی ادامه دارد و باید سعی شود شیوه زیستن با این ویروس را یاد گرفت.

رنجبر با بیان اینکه یک دانش آموز با نیاز ویژه برابر با چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است، افزود: آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مانند همه کودکان دیگر، اهمیت دادن به حضور آنها در جامعه و احترام به تفاوت های آن ها مانند همه تفاوت های انسانی دیگر است.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه نیروی انسانی مؤثر به عنوان بارزترین وشاخص ترین مؤلفه در شناخت دانش آموزان ، نیازهای ویژه آنان وشکوفایی استعدادهای دانش آموزان مؤثر بوده وانگیزه آنان را مضاعف می سازد ،تصریح کرد: باید به دانش آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند.

وی افزود: فعالیت در مدارس با نیازهای ویژه نیازمند روابط عاطفی، انسانی، سعه صدر، انگیزه، دلسوزی و روابط عاطفی و معنوی بالایی است و معلمان این مدارس با ظرافت، حساسیت، تعهد و دلسوزی خاص و مضاعف امورات و مسائل مربوط به دانش آموزان را پیگیری می کنند.

رنجبر گفت: یکی از اهداف مدارس با نیازهای ویژه تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است که این مهم در آموزش دانش آموزان دقت نظر خاصی را می طلبد، اگر برنامه های آموزشی و یادگیری با روشن بینی اجرا شود و هدف ها به صورت قابل فهم و عملی طرح شود می توان بازدهی مدارس را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه امری پیچیده وتخصصی است تصریح کرد: با عادی سازی و همزیستی در کنار هم سالان، فرهنگ سازی و تغییر نگرش، آموزش خانواده و آگاه سازی جامعه می توان زمینه بهره وری و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های افراد با نیاز ویژه را در جامعه فراهم کرد.

رنجبر با بیان اینکه در طی سال های اخیر حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی(نهضت عادی سازی) جزو سیاست های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بوده است، افزود: 485 نفر دانش آموز به صورت تلفیقی - فراگیر در دوره های مختلف تحصیلی، چهارهزار و 178 نفردانش آموز دیرآموز در پایه های اول تا سوم و یک هزار و 600 نفر دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی مدارس عادی از خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی گذشته استفاده کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار