رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

دومین پیش دبستانی مستقل نوآموزان با نیازهای ویژه استان افتتاح شد

سنندج(پانا)- همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دومین مدرسه پیش دبستانی مستقل نوآموزان با نیازهای ویژه کردستان در شهرستان سقز افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه اساس شخصیت کودک در دوره پیش دبستانی شکل می گیرد و ارائه آموزش های اثر بخش در این دوران به‌ویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار مهم است، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دومین مدرسه پیش دبستانی مستقل دانش آموزان با نیازهای ویژه در نوبت ثابت بعد از ظهر در شهرستان سقز افتتاح شد.

رنجبر با بیان اینکه مرکز تخصصی پیش دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه بوستان در حوزه آموزش و پرورش شهرستان سقز با 5 کلاس تخصصی تشکیل شده است، تصریح کرد: 7 نفر کادر مجرب و متخصص به 28 نوآموز پیش دبستانی با نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی، اوتیسم و کلاس های آموزش 2 تا 4 سال گروه آسیب دیده شنوایی خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی با بهره گیری از فن آوری ها و تجهیزات نوین ارائه می دهند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانست و یادآور شد: حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است ضمن اینکه با ایجاد محیطی شاد، جذاب و خاطره انگیز برای آنان در روزهای آغازین مدرسه و ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا می‌توان ارتباط عاطفی خوبی با دانش آموزان برقرار کرد که بر وضعیت تحصیلی و رفتاری آنان نیز تأثیر دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه معادل چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است و آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مثل همه کودکان دیگر و اهمیت حضور آنها در جامعه کنار دیگران و احترام به تفاوت‌های آنها مثل همه تفاوت‌های انسان های دیگر است.

وی عنوان کرد: باید به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت آموزی، فرهنگ سازی و حمایت‌های روانی به آنان بیاموزیم که می توانند عضوی مفید در جامعه باشند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه بعد از چهار سالگی خانواده از لحاظ مسائل اجتماعی پاسخگوی نیازهای کودک نیست، افزود: ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است.

رنجبر ابراز امیدواری کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌ها بتواند ضمن تامین سلامت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: معلمان پیش دبستانی از طریق فعالیت های مختلف مثل بازی و کارهای دستی به تدریج نظم و انظباط فکری را در نوآموزان ایجاد کرده و با ارائه امکانات پرورشی و آموزشی زمینه های ایجاد محیطی مناسب رشد و پرورش این کودکان را فراهم می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار