نماینده ولی فقیه در گیلان:

همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه زمینه ساز تعالی و سعادت کشور است

رشت ( پانا) - رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان گفت: امروز حوزه ها و آموزش و پرورش به مثابه دو بال نظام اسلامی هستند و همکاری های نزدیک این دو دستگاه فرهنگی موجب تعالی و نجات کشور است.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه زمینه ساز تعالی و سعادت کشور است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، آیت الله فلاحتی در نشست ویدئو کنفرانس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گیلان با دبیرخانه کشوری این حوزه که برای اولین بار برگزار شد، با اشاره به تمجید رهبر فرزانه انقلاب از عملکرد فرهنگیان در زمینه فعالیت های آموزشی و تربیتی خاطرنشان کرد: در کنار تأکید ایشان به رسیدگی وضعیت شغلی فرهنگیان، دغدغه ایشان به نحوه آموزش در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها قابل توجه است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های پایه در کشورهای توسعه یافته خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها بیشترین بودجه آموزشی را در توسعه مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک صرف می کنند و از این رو مسئولیت و تأثیرگذاری مربیان پیش دبستانی از استادان دانشگاه بیشتر است.

نماینده ولی فقیه با تأکید بر اهمیت محتوای آموزشی در مهدهای کودک اظهار کرد: چگونگی جذب مربیان پیش دبستانی و شیوه اداره این مراکز از دغدغه های مقام معظم رهبری در دیدار با روسای ادارات آموزش و پرورش کشور بود. آیت الله فلاحتی با اشاره به سلامت بدنه دستگاه بزرگ آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت انسانی شگرف در جهت اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی بیش از پیش استفاده کنیم.

وی با بیان اهمیت آموزش حضوری در فرآیند علم آموزی دانش آموزان اظهار کرد: با وجود شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان، فضای مجازی به تنهایی جایگزین معلم و استاد شود.

رئیس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان از رسانه ها خواست با تبیین اهمیت آموزش حضوری خانواده ها را به حضور فرزندان با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی ترغیب کنند. آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت تربیت انقلابی فرزندان در مواجهه با جنگ نرم دشمنان اظهار کرد: دشمن در تلاش است با جنگ نرم، آینده کشور را به دست انسانهای بی ریشه بسپارد و تلاش دارد که انقلاب را ناکارآمد جلوه دهد.

وی تأکید کرد: باید با بیان دستاوردهای انقلاب به نوجوانان و جوانان، زمینه استمرار توسعه و پیشرفت کشور را به همت جوانان فراهم کنیم.

مشاور عالی وزیر و دبیر کمیته همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با اشاره به رویکرد تبلیغی این کمیته در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با اجرای طرح امین4500 روحانی در برنامه های مدارس حضور می یابند و امسال با شیوع کرونا قرار است این روحانیون با عضویت در شبکه شاد پاسخگوی مسائل تربیتی و فرهنگی دانش آموزان باشند.

علیرضا حاجیان زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان فعالیت 6 هزار روحانی در طرح هجرت که به صورت خرید خدمت انجام می شود اظهار کرد: این نیروها در مناطقی که آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است به کارگیری خواهند شد.

وی با اشاره به جذب 700 طلبه وظیفه در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز 2 هزار طلبه وظیفه در سراسر کشور با آموزش و پرورش همکاری می کنند که با طی دوره های ضمن خدمت به مدت 54 ساعت وارد مدارس می شوند.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات و تبیین فرهنگ نماز و عفاف خاطرنشان کرد: در این راستا دوره معارف مهدوی برای 550 هزار فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره فعالیت های متنوع آموزش و پرورش در زمینه های تربیتی خاطرنشان کرد: بهره مندی از نیروهای روحانی در مدارس مکمل فعالیت های آموزش و پرورش است.

محمد رحمتی با اشاره به برنامه ریزی آموزش و پرورش در زمینه ارتقای فرهنگ دینی در سطوح مختلف اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت نماینده محترم ولی فقیه در گیلان تاکنون جلسات تفسیر نهج البلاغه و کارگاههای فرهنگی با حضور مربیان مهدهای کودک با حضور آیت الله فلاحتی برگزار شده است.

وی با اشاره به همکاری حدود 200 روحانی و طلبه حوزه های علمیه ی استان با مدارس گیلان اشاره کرد و افزود: مشارکت و تعامل منطقی مجموعه کادر آموزشی مدارس با طلاب و روحانیان می تواند زمینه تحقق اهداف تربیتی را همگام با آموزش مهیا نماید.

گفتنی است جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با علیرضا حاجیان زاده مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با آیت الله رسول فلاحتی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار