مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران:

چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری بر عهده شورای مدرسه و اولیا است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه به زودی شیوه‌نامه برگزاری کلاس‌های درس در استان اعلام می‌شود، تأکید کرد که تصمیم‌گیری در مورد حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدسه بر عهده شورای مدرسه و اولیا است.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
چگونگی برگزاری کلاس‌های حضوری بر عهده شورای مدرسه و اولیا است

علی‌رضاسعدی‌پور امروز در نشست خبری پویش همکلاسی مهربان که با هدف تهیه گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند در استان راه‌اندازی شده است، به موضوع بازگشایی مدارس و اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبین بر بازگشایی تمامی مدارس از 15 شهریور نیز اشاره کرد و گفت: «آموزش حضوری در اولویت قرار دارد و از آن‌جایی که در آموزش مجازی احساس و عاطفه معلم مشهود نیست، نمی‌تواند با آموزش حضوری برابری کند.»

سعدی پور توجه به الگوی جمعیتی مدارس در انتخاب شیوه برگزاری کلاس‌های درس را مهم برشمرد و گفت: «در مدارس پرجمعیت گروه‌های کوچک ۱۰ نفره ایجاد می‌شود و بر اساس منطقه و محل تصمیمات مقتضی گرفته خواهد شد.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران حضور زوج و فردی دانش‌آموزان در وضعیت زرد کرونایی اشاره کرد و توضیح داد که یک گروه دو روزه و گروه بعدی سه روزه خواهند بود و سپس مجددا جابه‌‌جا می‌شوند تا آموزش تعطیل نشود.»

سعدی پور یادآوری کرد که مدارس دارای کمتر از پنجاه نفر دانش‌آموز می‌توانند حضوری فعال باشند: «۵۲۳ مدرسه کمتر از پنجاه دانش‌آموز در روستاهای مازندران داریم که خانواده‌ها با اختیار می‌توانند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند. هیچ اجباری نداریم. ما مقدمات را آماده می‌کنیم.»

به گفته او حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی در شیفت عصر برای پایه اول ابتدایی از ساعت 15 و 30دقیقه تا 17و 45 دقیقه و برای دوره اول دوم تا پنجم ۱۳ الی 15 و 30 دقیقه است: «زنگ تفریح‌ها ۱۰ دقیقه‌ای و با حضور دانش آموزان و به‌صورت ضربدری است، باز بودن در و پنجره ضروری است، مدارس با تراکم کم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.»

او دلیل انتخاب زمان بعدازظهر را وقت آزاد خانواده‌ها اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اذعان کرد که ممکن است دانش‌آموزان از حوزه مجازی غیررسمی دیگر دچار آسیب شوند و تأکید کرد که خانواده‌ها باید نسبت به آسیب فضای مجازی هوشیار باشند.

او تأکید کرد که معاونان مدرسه موظف هستند رابط بهداشتی انتخاب کنند و در هنگام ورود دانش‌آموزان به مدرسه بررسی کنند که ماسک و دستکش داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، پیرامون آموزش مجازی گفت: «هزار و ۵۸۳ مدرسه استان مجهز به اینترنت دو ساله شده‌اند. ۹۶ مدرسه فاقد بستر مناسب برای اینترنت بوند که با وایرلس مجهز شدند و ۳۳ مدرسه نیز در حال تجهیز هستند.»

او به پوشش 97 درصدی شبکه تلویزیونی مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش مجازی یک کار جدید است، لازم است که معلمان تولید محتوا کنند که نیازمند سواد رسانه‌ای در کنار برنامه‌محوری و بهداشت است.

سعدی‌پور ضمن بیان اینکه شهریه مصوب مدارس در الگوی شهریه‌ها آمده است و توسط مدیران مدرسه به اولیا اطلاع داده می‌شود، توافق بین والدین و موسس مدرسه در آموزش حضوری مدارس دارای شهریه را راهگشا خواند.

سعدی پور تصریح کرد: «شهریه فوق برنامه باید مطرح شود، به تصویب شورای استان برسد و اعلام شود و در عین حال دقت شود که بوفه‌های مدارس باز نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار