شیوه نامه بازگشایی مدارس استان مازندران:

مدرسه در هر شرایطی دایر و حضور دانش‌آموز به انتخاب خانواده است

ساری (پانا) - آموزش و پرورش مازندران در یک اطلاعیه شیوه بازگشایی مدارس استان را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه در هر شرایطی دایر  و حضور دانش‌آموز به انتخاب خانواده است

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

1- سال تحصیلی جدید برای تمامی دوره‌ها و پایه های مختلف تحصیلی مدارس دولتی و غیر دولتی شهری و روستایی از 15 شهریور ماه به صورت حضوری آغاز می‌شود و کلیه مدارس باز و کلاس‌های درس دایر خواهند بود.

2- اولویت در سال تحصیلی جدید با تشکیل کلاس درس به صورت حضوری با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی ارسال شده است. به استثنای مواردی که ستاد ملی مدیریت و کنترل کرونا با توجه به وضعیت شیوع بیماری تصمیم به عدم حضور دانش‌آموزان را اتخاذ و ابلاغ نماید. در غیر این صورت مدارس باز است و تمامی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان به صورت حضوری انجام می پذیرد.

3- برنامه‌ریزی مناسب به منظور استفاده دانش‌آموزان از ساعات زنگ تفریح با رعایت اصل جلوگیری از تجمعات در فضای خارج از کلاس‌های درس به عمل آید.

4- در مدیریت جهت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، مدارس مواردی از جمله رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی با حداقل فاصله یک متر مربع‌، گروه‌بندی کردن‌، زوج و فرد کردن حضور آنان، چرخشی کردن مدارس و کلاس‌های پرجمعیت مورد توجه قرار گیردو به نحو مناسب و مطمئن به دانش‌آموزان اطلاع رسانی شود.

5- تمامی مدیران، معلمان، مراقبین سلامت و سایر عوامل اجرایی مدارس، آموزش اصول خود مراقبتی، بررسی علائم بالینی دانش‌آموزان و کنترل‌های حفاظتی در مکان‌های تجمیعی را به عنوان یکی از وظایف همیشگی خود قلمداد کرده و به صورت مستمر نسبت به انجام آن اقدام کنند.

6-زمان آموزش برای هر کلاس، صرفنظر از رشته و عنوان درس، حداکثر 35 دقیقه و هر زنگ تفریح برای کلیه دوره‌ها 10 دقیقه برنامه‌ریزی شود.

7- مدرسه در هر شرایطی دایر خواهد بود و حضور دانش‌آموز در مدرسه به انتخاب خانواده است. خانواده انتخاب می‌کند که دانش‌آموز به صورت حضوری یا غیر حضوری از آموزش بهره مند شود.

8- در هر مدرسه دو رابط بهداشتی از بین همکاران به انتخاب مدیر و هر کلاس درس یک همیار سلامت کرونا از سفیران سلامت دانش‌آموز انتخاب شوند و هماهنگی‌های لازم در بهداشت مدرسه از سوی همه عوامل مدرسه (مدیر، معاون، معلم و دانش‌آموز و ... ) است.

9- در ورود و خروج دانش‌آموز، نیروی خدماتی مدرسه با روپوش سفید به عنوان حافظ سلامت دانش‌آموز اقدامات لازم به عمل آورد.

تبصره : در صورت عدم وجود نیروی خدماتی در مدرسه با هماهنگی شهرداری‌ها در شهر و دهیاران در روستاها و مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت و استفاده از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی ( گروه پیشتازان و فرزانگان) در امر تأمین سلامت و بهداشت مدرسه، مدیران و روسای ادارات تابعه اقدام لازم را به عمل آورند.

10- معاونان پرورشی و تربیت بدنی و مراقبان بهداشت و مربیان پرورشی مدارس مسئولیت نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان را در مدارس به عهده دارند مباحث بهداشتی مدرسه را روزانه بررسی کرده و به مدیر اداره گزارش کنند.

11- مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق، آخرین وضعیت مدارس را در حوزه بهداشت و آموزش رصد کرده و معاونین آموزش و پرورشی و تربیت بدنی موظف به ارائه گزارش هفتگی در ارتباط با مباحث فوق الذکر به کمیته آموزش استان مستقر در معاونت آموزش متوسطه و کمیته پیشگیری از کرونا استان مستقر در معاونت تربیت بدنی و سلامت اقدام کنند.

تبصره : ارائه گزارش به سایر حوزه ها ممنوع است.

12- مدیران مدارس با تهیه جدول و شکست تراکم کلاس‌ها و توجیه والدین نسبت به برگزاری کلاس‌های حضوری برابر دستورالعمل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

13- مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق نسبت به هماهنگی های لازم با مراکز بهداشتی شهری و خانه‌های بهداشت روستایی جهت نظارت بر اجرای بهتر پروتکل های بهداشتی را به عمل آورند.

14- مدیران و روسای ادارات تابعه نسبت به توجیه دستورالعمل بازگشایی و سایر دستورالعمل های صادره برای مدیران مدارس اقدام لازم را به عمل آورند.

15- اجرای دستورالعمل های بازگشایی مدارس و سناریوهای آموزش (حضوری و غیر حضوری) منوط به مصوبه شورای مدرسه است.

تبصره : مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق از هرگونه اجبار مغایر با دستورالعمل بازگشایی مدارس و دخالت در امور تفویض اختیار شده به مدرسه خودداری کنند.

16- کلاس‌های مجازی دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی( اول، دوم و سوم ابتدایی) اعم از نوبت صبح یا عصر ساعت 15:30 الی 17:45 برگزار می شود. کلاس‌های مجازی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم ابتدایی) اعم از نوبت صبح یا عصر ساعت 13 الی 15:15 برگزار می شود.

17- کلاس‌های مجازی دانش آموزان متوسطه اول نوبت صبح ساعت 8 الی 10:15 برگزار می شود. کلاس های مجازی دانش آموزان متوسطه دوم نوبت صبح اعم از نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش از ساعت 10:30 الی 12:45 برگزار می‌شود. کلاس‌های مجازی دانش آموزان متوسطه نوبت عصر می‌‌توانند در نوبت بعد از ظهر از ساعت 15:30 تا 17:45 از کلاس های مجازی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار