گفت‌وگوی پانا با مدیر دبستان پسرانه شهید جلال‌وند در منطقه ۱۵ شهر تهران؛

مدارس چگونه به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند

تهران (پانا) _ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس امسال حال و هوایی متفاوت با همیشه دارد. به جای بوی گل و کتاب نو کلاس‌ها بوی الکل می‌گیرند و به جای فانوس‌های کاغذی زرد و صورتی و بنفش، در و دیوار مدارس با پوسترهای رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی تزئین شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس چگونه به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند

امسال در پی همه‌گیری کرونا با اجرای شیوه‌هایی جدید در آموزش و تربیت و با نقش پررنگ فناوری‌های دیجیتال درهای مدرسه را به روی دانش‌آموزان می‌گشاید. دانش‌آموزانی که نگاه نگران والدین را با خود به دنبال می‌کشند و بار مسئولیت معلمان و مدیران مدارس را سنگین‌تر از همیشه کرده‌اند.

احمد رحمانی مدیر مدرسه ابتدایی پسرانه شهید جلالوند در منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران درباره شروع سال جدید تحصیلی و آماده‌شدن مدارس برای بازگشایی در 15 شهریور ماه به پانا گفت: «برای آماده‌سازی مدرسه و برای بازگشایی ابتدا لیستی از امکانات مورد نیاز مدرسه در بخش بهداشت و ضدعفونی شامل مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست‌ها تهیه شد و برای تامین این مواد اقدام کردیم. همچنین وسایلی مانند دستگاه ضدعفونی کننده محیط و دستگاه ضدعفونی دست‌ها برای دانش‌آموزان و همکاران و ارباب رجوع خریداری کردیم. در ادامه با شستشوی محیط مدرسه بارعایت پروتکل‌های بهداشتی محیط مدرسه آماده استقبال از دانش‌آموزان در روز آغاز سال تحصیلی شد.»

وی در ادامه به آموزش نکات بهداشتی به عنوان یکی از اقدامات مهم پیش از شروع سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: «برخی فیلم‌های آموزشی و مقالات وزارت بهداشت درباره فرهنگسازی در زمینه رعایت اصول بهداشتی و چگونگی همکاری دانش‌آموزان و اولیا در این زمینه، با همکاری مربی بهداشت مدرسه، در کانال‌های کلاسی بارگذاری شد و در دسترس دانش‌آموزان و اولیا قرار گرفت.»

رحمانی در ادامه به زیباسازی محیط مدرسه به عنوان یکی از اقدامات ضروری در آغاز سال تحصیلی برای ایجاد تنوع در محیط تحصیل اشاره کرد و گفت: «با کمک شهرداری منطقه به اصلاح درختان کهنسال پرداختیم، همچنین کپسول‌های آتشنشانی شارژ و آماده شد، لوازم و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کلاس‌ها سرویس و تعمیر شدند، رنگ و نقاشی مدرسه بازنگری و سرامیک بعضی کلاس‌ها آماده شد. علاوه بر اینها پرچم‌های مدرسه نصب و ورودی دانش‌آموزان با نصب طاق نصرت و گل آذیین‌بندی شد.»

مدیر مدرسه شهید جلالوند همچنین از تشکیل جلسه عوامل اجرایی مدرسه در آستانه سال تحصیلی برای هماهنگی‌های مربوط به بازگشایی مدرسه خبر داد و گفت: «در جلسه حضوری‌ که با شرکت همکاران با رعایت تمام پرتکل‌های بهداشتی در مدرسه داشتیم، همه همکاران با برنامه‌های سال آینده تحصیلی و امکان بازگشایی در وضعیت‌های سه گانه آشنا شدند و در جریان کم و کیف امور قرار گرفتند.»

رحمانی همچنین از تشکیل گروه فناوری اطلاعات مدرسه با هدف آماده‌سازی معلمان در ارائه آموزش‌های مجازی در زمان کلاس‌های غیرحضوری خبر داد و گفت: «سه نفر از همکاران آشنا به فناوری با نظارت خودم برای همکاران کلاس‌های آی تی برگزار و آنها را با نرم‌افزارهای مناسب برای برگزاری کلاس‌های مجازی و برنامه شاد آشنا می‌کنند.»

وی درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی 99-1400 گفت: «ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سناد کامل شد. تعداد دانش‌آموزان سال گذشته مدرسه 607 نفر بود که چهار نفر به شهریور موکول شدند. امتحانات شهریور ماه برای این 4 نفر برگزار شد و نتایج آن روز دوشنبه دهم شهریور اعلام شد.»

این مدیر مدرسه به موضوع توزیع کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: «کتاب‌ها بسته بندی و آماده توزیع شده‌اند و روز آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان تحویل خواهد شد.»

مدیر دبستان پسرانه شهید جلالوند در پایان از خانواده‌ها برای همکاری با معلمان در ایام نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته تشکر کرد و گفت: «تعطیلی مدارس فشار بزرگی بر دوش اولیای دانش‌آموزان چه در مدرسه و چه در خانه تحمیل کرد. اگر همکاری مستمر و دلسوزانه هر دو طرف نبود نمی‌توانستیم سال تحصیلی را به خوبی به پایان برسانیم. امروز هم که در آستانه شروع سال تحصیلی جدید هستیم از همه خانواده‌ها تقاضا دارم در امر آموزش و پرورش فرزندان‌شان با مدرسه نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند. عبور از دوره بحرانی حاضر جز با مشارکت و همکاری نظام خانواده با نظام تعلیم و تربیت میسر نخواهد شد.»

وی افزود: «از آغاز بحران کرونا تا امروز شاهد تلاش‌ها و فداکاری‌های معلمان و والدین دانش‌آموزان بودیم. معلمانی که مثل پدر و مادری دلسوز در طول شبانه‌روز و با هر طریق ممکن سعی کردند تداوم‌بخش امر خطیر آموزش و پرورش باشند تا دانش‌آموزان ما از درس و تحصیل عقب نمانند و والدینی که نقش معلمی پذیرفتند و زمان بسیاری را در شبانه روز برای رسیدگی به آموزش فرزندان‌شان صرف کردند.»

رحمانی از همچنین از خانواده‌ها خواست هیچ‌گونه نگرانی بابت شروع سال تحصیلی به خود راه ندهند و افزود: «می‌خواهم به خانواده‌ها بگویم تک تک بچه‌هایی که در مدرسه تحصیل می‌کنند در حکم فرزند خود ما هستند و مسئولان مدارس و مدیران آموزش و پرورش به همان اندازه نگران سلامت آنها هستند. دانش‌آموزان سرمایه‌های فردای این جامعه هستند و ما اجازه نمی‌دهیم خطری این سرمایه‌های ارزشمند را تهدید کند. بازگشایی مدارس و نحوه تشکیل کلاس‌ها - اعم از حضوری و غیرحضوری - طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و با رعایت همه الزامات بهداشتی انجام خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار