چگونگی آماده شدن مدارس منطقه ۱۵ برای بازگشایی مدارس؛

شهریاری: نسخه تحت وب شبکه شاد در حال راه‌اندازی است و به زودی در دسترس همگان قرار می‌گیرد

در نسخه جدید اپلیکیشن شاد امکان ارتباط زنده تصویری مهیا می‌شود که تعامل معلم و دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد

تهران (پانا) - مانور بازگشایی مدارس با هدف کسب آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید در منطقه ۱۵ شهر تهران برگزار شد و مدیر آموزش و پرورش این منطقه درباره چگونگی روند ارائه آموزش‌ها به مدیران و معاونان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شهریاری: نسخه تحت وب شبکه شاد در حال راه‌اندازی است و به زودی در دسترس همگان قرار می‌گیرد

مانور بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ در آموزش‌وپرورش منطقه ۱۵ شهرتهران باحضور مدیر آموزش‌وپرورش منطقه، معاونان و شرکت مدیران مدارس این منطقه برگزار شد. شرکت ‌کنندگان به صورت ویدئوکنفرانس در مراسم حضور داشتند و پخش زنده از شبکه شاد انجام شد.

سعید شهریاری مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۱۵ تهران در این مانور مجازی با مدیران مدارس این منطقه آموزشی صحبت کرد و موارد لازم برای آمادگی هرچه بهتر مدارس در آستانه سال جدید تحصیلی را به آنها متذکر شد.

روانبخش لطفعلی‌پور معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر منطقه و محمدحسین عابدی معاون آموزش ابتدایی منطقه نیز در ادامه توصیه‌های لازم را در بخش‌های مختلف به مدیران مدارس منتقل کردند.

هنوز نقل و انتقال نیروی انسانی به پایان نرسیده است

سعید شهریاری با ذکر این مطلب که اولویت اول ما حفظ سلامت دانش‌آموزان است گفت: گرچه فعلا شهر تهران به عنوان منطقه قرمز کرونا اعلام شده و کلاس‌ها غیرحضوری خواهند بود، اما مدارس باید برای وضعیت زرد و سفید آمادگی داشته باشند. همه مدارس باید اقدامات مربوط به فضاسازی و زیبایی محیط مدرسه را انجام دهند و قطعا ارزیاب‌هایی برای نظارت بر این موضوع به مدارس اعزام خواهند شد.

شهریاری از مدیران مدارس خواست تدوین برنامه سالانه و هفتگی مدرسه خود را به انجام برسانند تا برنامه‌ها در شورای مدرسه به تصویب برسد، سپس به اداره آموزش‌وپرورش منطقه ارسال شود.

وی درباره ساماندهی نیروی انسانی مدارس گفت: هنوز نقل و انتقالات به پایان نرسیده است و به زودی بعد از اتمام نقل و انتقالات کسری نیروی انسانی مدارس تامین خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۱۵ تهران بر ثبت‌نام دانش‌آموزان باقی‌مانده تاکید کرد و گفت: تا امروز ۹۲ هزار نفر در منطقه ثبت‌نام کردند. از مدیران می‌خواهم ثبت‌نام دانش‌آموزان باقیمانده را تسریع کنند.

از تحمیل هرگونه هزینه اضافی به خانواده‌ها پرهیز شود

وی به مدیران توصیه کرد امتحانات شهریورماه را سرعت ببخشند تا نتایج اعلام شود و دانش‌آموزان برای استقرار در مقاطع بالاتر آماده شوند.

شهریاری همچنین تاکید کرد که مدیران از تحمیل هرگونه هزینه اضافی به خانواده‌ها پرهیز کنند.

امکان برقراری ارتباط زنده تصویری در نسخه جدید اپلیکیشن شاد

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران در ادامه تازه‌ترین اطلاعات درباره سامانه شاد را در اختیار مدیران گذاشت و گفت: نسخه تحت وب شاد در حال راه‌اندازی است و به زودی در دسترس همگان قرار می‌گیرد. افرادی که در نصب اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه خود دچار مشکل بودند می‌توانند از این پس از طریق کامپیوترها به شبکه شاد متصل شوند. در نسخه جدید اپلیکیشن شاد امکان ارتباط زنده تصویری مهیا می‌شود که تعامل معلم و دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد.

بسته آموزشی اولیا برای مناطق قرمز تولید می‌شود

شهریاری از مدیران مدارس خواست متناسب با وضعیت مدرسه خود یک بسته آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان تهیه کنند تا والدین بدانند در وضعیت قرمز چگونه نقش خود را در امر آموزش فرزندان‌شان ایفا کنند.

برای وضعیت زرد آماده باشید

روانبخش لطفعلی‌پور معاون آموزش متوسطه اداره آموزش‌وپرورش منطقه ۱۵ که دبیری ستاد پروژه مهر را برعهده دارد در ادامه درباره لزوم آمادگی مدارس برای وضعیت زرد گفت: احتمال رسیدن به وضعیت زرد را محتمل بدانید، چون در آن حالت حتما کلاس‌ها به صورت حضوری تشکیل خواهند شد. در صورتی که کمبود نیرو دارید آن را از نظر تعداد و ساعت اعلام کنید.

لطفعلی پور همچنین درباره ثبت‌نام سال جدید تحصیلی گفت: اگر پرونده‌ای روی میز دارید که هنوز در سناد ثبت نشده آمار آن را اعلام کنید.

معاون منطقه آموزش و پرورش ۱۵ تهران از مدیران مدارس خواست درباره مدرسه تلویزیونی ایران به عنوان مکمل شبکه شاد به خانواده‌ها توضیح دهند.

دانش‌آموزان فاقد سخت‌افزار شناسایی شوند

لطفعلی‌پور همچنین اظهار کرد: شناسایی، ثبت‌نام، آموزش نگهداشت و ارزشیابی همه دانش‌آموزان بسیار مهم است مثلاً اگر دانش‌آموزی سخت افزار مورد نیاز را در اختیار ندارد باید شناسایی تا برای او درسنامه آموزشی تهیه شود.

امکان تشکیل کلاس‌های حضوری در مدارس کم‌جمعیت

وی همچنین گفت که مناطق کم جمعیت می‌توانند در طول هفته کلاس داشته باشند یعنی اگر جمعیت کلاس کمتر از ۱۵ نفر باشد با اخذ مجوز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند کلاس حضوری تشکیل دهند؛ البته این فعلا قابل اجرا در مدارس غیردولتی ماست و در مدارس دولتی این امکان وجود ندارد.

برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان بعد از تدوین شیوه‌نامه

محمدحسین عابدی معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۵ در صحبت با مدیران مدارس نکاتی را درباره شرایط فیزیکی مدارس و تامین نیروی انسانی لازم متذکر شد.

وی تاکید کرد: باید یک اطلس آماری از دانش‌آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند تهیه شود تا اقدامات لازم برای تهیه بسته آموزشی انجام شود.

عابدی همچنین بر کنترل حضور و غیاب دانش‌آموزان و بیدار شدن به موقع آنها تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی منطقه ۱۵ تهران درباره انتخابات انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی جدید نیز گفت: انتخابات انجمن اولیا و مربیان بعد از تدوین شیوه نامه جدید انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار