لاشکی: «فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی»، شعار اجلاس سی و چهارم است

شبکه شاد محصول واکنش به موقع وزیر آموزش و پرورش و تلاش همکاران در آموزش و پرورش بود اقدامی که توانست امید استمرار تعلیم و تربیت را به خانواده‌ها بازگرداند و شعار آموزش تعطیل بردار نیست را نهادینه کند

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجلاس سی و چهارم با شعار محوری فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۹۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
لاشکی: «فناوری‌های نوین، استمرار یادگیری، تربیت تمام ساحتی»، شعار اجلاس سی و چهارم است

قاسم احمدی لاشکی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که صبح امروز 11 شهریورماه در نهاد ریاست جمهوری و همزمان از شبکه شاد پخش شد در راستای تبیین اهداف این دوره از اجلاس گفت: «ستاد اجلاس 34 با برگزاری جلسات متعدد و تشکیل کمیته‌های هشتگانه 1) اطلاع رسانی و تبلیغات 2) سلامت و بهداشت محیط 3) حراست و حفاظت 4) نظارت و ارزشیابی 5) علمی و محتوایی 6) فن آوری 7) پشتیبانی و تامین منابع 8) کمیته استانی، شرایط اجرای اجلاس را فراهم آورد که وظیفه می‌دانم از تلاش‌ها و همراهی یکایک عزیزان تشکر و قدرشناسی کنم.»

وی ادامه داد: «آنچه جالب توجه است تفاوت اساسی این اجلاس با 33 اجلاس گذشته به لحاظ ساختاری و محتوایی از دریچه فضای مجازی با رعایت تمامی قواعد و برنامه ریزی و مزین شدن اجلاس برای اولین بار در طول 41 سال با رهنمودها و فرمایشات ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری که پس از نشست با قوای سه گانه به صورت ویدئو کنفرانسی، افتخار اولین نشست، نصیب دستگاه تعلیم و تربیت کشور شد.»

کاهش 90 درصدی هزینه‌ها از مهمترین ویژگی‌ها و دستاوردهای اجلاس است

احمدی لاشکی اضافه کرد نکته قابل تامل تبدیل تهدید مسائل ناشی از ویروس منحوس کرونا به فرصت ایجاد بزرگترین شبکه بومی آموزشی دانش‌آموز در بستر مجازی و کاهش 90 درصدی هزینه‌ها از مهمترین ویژگی‌ها و دستاوردهای اجلاس است. از دیگر شاخصه‌های برجسته این اجلاس حضور همزمان 1575 نفر از اعضای شورای معاونان وزارت، شورای عالی آموزش و پرورش، روسای منطقه، مدیران کل و معاونان، اعضای شورای آموزش و پرورش استان‌ها، نمایندگان ولی فقیه استان‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی (ترجیحا روسای مجامع استانی) به صورت ویدئو کنفرانسی و ظرفیت حضور بالای 8 میلیون نفری مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان به همراه برخی اولیای گرامی از طریق شبکه بومی شاد است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: «نکته مهم آنکه شبکه شاد محصول واکنش به موقع وزیر و با تدبیر آموزش و پرورش و تلاش‌ها و مساعی ارزشمند همکاران در وزارتخانه بوده است. اقدامی که توانست امید استمرار تعلیم و تربیت را به خانواده‌ها بازگرداند و دغدغه‌های اساسی سازمان جهانی یونسکو مبنی بر ضرورت بازگشایی مدارس و شعار آموزش تعطیل بردار نیست را نیز نهادینه کند.»

وی گفت: «با کمال افتخار رسما شروع سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور را اعلام کرده و گزارش مختصری از آنچه در روزهای 11و12 شهریور در تاریخ نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد را می‌گویم.»

محورهای اصلی این اجلاس

احمدی لاشکی محورهای اصلی این اجلاس را تبیین خط مشی‌ها و برنامه‌های مرتبط با آغاز و تداوم آموزش و یادگیری در سال تحصیلی جدید، اجرای سند تحول و بسته‌های تحولی در زیست بوم جدید، فناوری‌های نوین و آموزش و یادگیری در زیست بوم جدید، خط مشی‌های حمایت از معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در سال تحصیلی آینده، مدیریت و راهبری آموزش و یادگیری مبتنی بر سند تحول در زیست بوم جدید، عدالت آموزشی و برابری فرصت‌های یادگیری در زیست بوم جدید، اقتصاد آموزش وپرورش و تحول در بهره برداری از منابع دانست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «در راستای تحقق محورهای اصلی این اجلاس، ضمن بهره مندی از بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران و سخنان وزیر آموزش و پرورش، مهم ترین برنامه‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای وزارت آموزش و پرورش در سال پایانی دولت تدبیر و امید از سوی معاونان وزیر آموزش و پرورش، روسای مراکز - سازمان‌ها و دانشگاه‌ها، منطبق با محورهای اصلی اجلاس در چهار سخنرانی و ده میزگرد تخصصی تبیین خواهد شد.»

سخنرانی‌ها و میزگردها

وی سخنرانی‌ها را شامل 1. سیاست‌ها و ماموریت‌های آموزش و پرورش در زیست بوم جدید. 2. برنامه‌ها و اقدامات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در زیست بوم جدید 3. همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه 4. تبیین نظام تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم و روایات و میزگردها را شامل 1. میزگرد تخصصی بازگشایی مدارس 2. میزگرد تخصصی فعالیت های فرهنگی، پرورشی، تربیت بدنی و سلامت 3. میزگرد تخصصی مدارس غیر دولتی و آموزش بزرگسالان در زیست بوم جدید 4. میزگرد تخصصی تامین منابع مالی و انسانی، توسعه و تجهیز مدارس 5. میزگرد تخصصی اجرای سند تحول بنیادین در زیست بوم جدید 6. میزگرد تخصصی فناوری اطلاعات و شبکه شاد 7. میزگرد تخصصی رصد و ارزشیابی در آموزش و پرورش 8. میزگرد تخصصی تجارب و رویکردهای جهانی در بازگشایی مدارس 9. میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی با حضور ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی 10. میزگرد تخصصی نقش آفرینی خانواده رکن سهیم و مهم آموزش و پرورش در زیست بوم جدید بیان کرد.

وی افزود: «در این مسیر در هفته گذشته با تلاش مدیران کل استان‌ها تمامی مسائل، چالش‌ها و مشکلات در پیش روی حوزه‌های تخصصی از نگاه مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، همآنانی که با کمترین امکانات و بیشترین مشکلات آموزش و پرورش را حفاظت و حراست می‌کنند، احصا و به دبیرخانه اجلاس و معاونت‌های مرتبط ارسال شد تا در میزگردهای مذکور به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.»

احمدی لاشکی بیان کرد در پایان ضمن ابراز تاسف عمیق از شرایط پیش آمده که مجموعه ستادی را از زیارت حضوری شما مدیران و روسای عزیز به عنوان تلاش گران و سربازان واقعی نظام تعلیم و تربیت در خطوط مقدم منطقه و مدرسه محروم کرده است، از درگاه خداوند متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص شهدای گرانقدر کربلا برای دفع این بلا دعا کرده و امیدوارم شرایط فعلی هر چه زودتر به اتمام رسیده و با بازگشت زندگی به شرایط عادی، مجاهدات‌های بی بدیل و خدمات ارزنده همه شما عزیزان همانند مدافعان سلامت در قلب تاریخ آموزش و پرورش کشور به ثبت برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار