لاشکی: «غیبت غیرموجه» عمده تخلفات اداری کارکنان است

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش «غیبت غیرموجه» را عمده تخلفات اداری کارکنان اعلام کرد و خبر داد که کمتر از ۳ صدم درصد، پرونده تخلف داریم.

کد مطلب: ۱۱۱۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
لاشکی: «غیبت غیرموجه» عمده تخلفات اداری کارکنان است

به گزارش ایلنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش درباره میزان کرایه‌هایی که آموزش و پرورش به مدارسی که تحت مالکیت بنیاد شهید است، می‌پردازد، گفت: نشست‌هایی را در این زمینه در اداره کل حقوقی با بنیاد شهید داشته‌ایم. خوشبختانه چون از پیش آقای اوحدی در وزارت آموزش و پرورش معاون حقوقی بوده و الان هم در بنیاد شهید فعال است، این مشکلات و ارتباطات راحت‌تر قابل حل است، زیرا هم آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسد و هم در بنیاد شهید مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: رقم کرایه‌هایی که آموزش و پرورش به بنیاد شهید پرداخت می‌کند، باید به دست آورده شود، اما میزان کرایه‌ها باهم یکسان نیست.

احمدی لاشکی درباره حمایت‌های قضایی از فرهنگیان گفت: ما در این حوزه خیلی قوی نیستیم و معتقدم باید روی آن خیلی کار شود. یکی از علت‌های این مشکل عدم وجود نیروهای باتجربه و زبده در استان‌ها و شهرستان‌ها است. ما در این خصوص یا نیرو نداریم و یا نیروهایمان خیلی کم است، به همین دلیل اول از هر چیزی به دنبال کادرسازی هستیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف برای تقویت و حمایت امور قضایی اقدام کنیم.

معاون حقوقی آموزش و پرورش ادامه داد: البته نه اینکه تاکنون کاری در خصوص حمایت‌ قضایی از فرهنگیان صورت نگرفته باشد، کارهایی انجام شده اما نیازمند تقویت هستند. یکسری از کارها نیز نیازمند حمایت جدی دارد. ما همچنین به صورت غیرمحسوس اقدامات و کمک‌هایی برای این دسته از افراد داریم.

وی افزود: این اطمینان را می‌دهم، مشکلاتی که صنفی هستند، مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه کسی را نداریم که در بازداشت باشد. ممکن است خارج از مسائل صنفی موضوعاتی داشته باشیم که وزیر آموزش و پرورش دستور دادند، این موضوع هم پیگیری و طی یک گزارش اعلام شود.

احمدی لاشکی گفت: تا زمانی که نیروی انسانی را در این حوزه را تقویت نکنیم، این دستگاه نمی‌تواند کمک آنچنانی داشته باشد، بنابراین دنبال این هستیم بتوانیم در هر شهرستان یک نیرو در حوزه حقوقی مستقر کنیم که مسلط به امور باشند و اظهارنظرهای کارشناسانه داشته باشند.

معاون حقوقی آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در حوزه حقوقی نیروی انسانی نداریم و بعضا ممکن است حواشی دامنگیرمان شود یا مثلا زمین‌هایی که سند ندارند را از دست بدهیم و حالا برای جلوگیری از این اتفاق پیگیر نیروی ماهر در حوزه قضایی هستیم.

وی درباره پرونده‌های تخلفات اداری فرهنگیان گفت: میزان این پرونده‌ها بسیار کم است و از میان تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نیرو شاید حدود ۳صدم درصد پرونده تخلف هم نداشته باشیم. ۴۳ هیات تخلفات اداری بدوی داریم و سه مورد هم تجدیدنظر که همه هم به‌روز هستند یعنی هیچ پرونده‌ای مربوط به گذشته نیست که مانده باشد.

احمدی لاشکی ادامه درباره علت عمده این تخلفات توضیح داد: بخش‌های مختلف این پرونده‌ها جداسازی شدند که برخی از آنها مربوط به ندانستن قانون از سوی فرهنگیان بوده، اما غالب آمار پرونده‌های تخلف مربوط به غیبت غیرموجه است و این تخلفات نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار