هنر، سرگرمی و کار جانبی نیست

تهران(پانا)-داور بخش هنرهای تجسمی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در حاشیه برگزاری این مسابقات به صورت مجازی عنوان کرد باید توجه داشت که هنر  سرگرمی و یک کار جانبی نیست.

کد مطلب: ۱۱۱۵۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
هنر، سرگرمی و کار جانبی نیست

به گزارش روابط عمومی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور، ندا تولایی، داور بخش هنرهای دستی و تجسمی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده کشور با اشاره به سطح آثار رسیده در این دوره از مسابقات گفت: خوشبختانه دریافت بچه ها و دانش آموزان از اینکه چه مسیری را باید طی کنند بهتر شده است و نسبت به سالهای گذشته به تعریف‌های درست تری در حوزه هنرهای دستی و تجسمی دست یافته اند که این خود یک اتفاق مثبت است و البته در بخش‌هایی مثل چاپ دانش آموزان از رشد قابل توجهی برخوردار بودند که بسیار قابل تامل است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور به شکل مجازی اظهار کرد: اگر چه برگزاری جشنواره به شکل غیرحضوری با محدودیت‌هایی نیز همراه بوده است، اما از سوی دیگر باید توجه داشت همین که این جشنواره متوقف نشده است جای امیدواری است. ضمن اینکه امسال آثار به شکل منظم تری در اختیار هیئت داوران قرار گرفته است و از پراکندگی سال های قبل چندان خبری نیست.

وی عدم برگزاری ورکشاپ های تخصصی و کارگاه های آموزشی را از جمله نقص های برگزاری جشنواره به شیوه غیرحضوری دانست و گفت: عدم حضور دانش آموزان نباید شکل برگزاری مسابقات را کمرنگ کند و با ارائه راهکارهای نوین به حیات خود ادامه دهد.

تولایی نقش تشویق کنندگی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان را بسیار با اهمیت دانست و افزود: این دانش آموزان اگر در مسیر درست قرار گرفته و به شکل مناسبی هدایت شوند به راحتی می‌توانند به بازار کار و سرمایه ورود پیدا کرده و آینده مطمئنی را برای خود تامین کنند.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه هنر به هیچ گاه سرگرمی و یک کار جانبی نیست تصریح کرد: باید توجه داشت که کسب یک مهارت هنری می تواند در آینده دانش آموزان بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید با آموزش های لازم دانش آموزان را به سمت اجرای کارهای جدید و غیر کپی سوق دهیم، تاکید کرد: متاسفانه این تصور که بالا بودن مهارت کافی است سبب شده که دانش آموزان فقط به قوی کردن مهارت و تکنیک بپزدازند و از رسیدن به ایده های خلاق و بدیع باز بمانند که باید در این زمینه هدایت شوند.

گفتنی است ندا تولایی فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه الزهراست و به عنوان مدرس دانشگاه و پژوهشگر عرصه هنر فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار