دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور :

برگزاری مسابقات به شکل مجازی تجربه‌ای متفاوت و پر هیجان است

تهران(پانا)- دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور گفت برگزاری مجازی مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور تجربه‌ای متفاوت و پر هیجان است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات به شکل مجازی تجربه‌ای متفاوت و پر هیجان است

به گزارش روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور، شهرام عظیمی دبیر بخش هنرهای دستی و تجسمی این دوره از مسابقات، با اشاره به اینکه اگر قرار باشد بین بخش حضوری و مجازی یکی انتخاب شود، قطعاً انتخاب حضوری ایده آل‌تر است، چرا که دانش‌آموزان از نزدیک با اساتید درجه یک کشور ارتباط برقرار می‌کنند و هیچ گاه قابل مقایسه با شکل غیر حضوری آن نیست، اما در شرایط کنونی چاره‌ای جز برگزاری مسابقات به شکل غیر حضوری و مجازی نیست و باید به نقاط مثبت و قوت آن توجه کرد و به آینده‌ای روشن امیدوار بود.

او با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های تخصصی در دوره‌های قبل به صورت حضوری برای دانش آموزان از نکات مثبت این مسابقات بود، اظهار کرد: تجربیات گذشته نباید متوقف شود و حتماً باید این آموزش‌ها از طریق ویدئوها و بسته‌های آموزش مجازی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

عظیمی با تاکید بر اینکه شاید برگزاری جشنواره و مسابقات به تنهایی مهم نباشد، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت که اتفاق مهمتر در بعد از جشنواره رخ می‌دهد و آینده این دانش آموزان نخبه را ترسیم می‌کند، بنابراین نباید تنها به برگزاری این مسابقات اکتفا کرد، چرا که شرکت کنندگان در این مسابقات آینده فرهنگ و هنر این سرزمین هستند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه، گفت: در تلاش هستیم با ایجاد نمایشگاه‌های دائمی از آثار دانش آموزان و تهیه بانک اطلاعاتی از رشته، تخصص، میزان مهارت و منطقه جغرافیایی آنها در جهت معرفی دانش آموزان به مراکز فرهنگی و هنری سراسر کشور گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در صورت امکان امتیازات ویژه ای برای این دانش آموزان نخبه در ادامه تحصیل یا جذب در دانشگاه‌های فرهنگیان در نظر گیرد، یادآور شد: می‌توان با آموزش‌های تخصصی و بهره گیری از اساتید توانمند از مهارت و هنر این دانش آموزان در عرصه تعلیم و تربیت این سرزمین بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار