جمع آوری 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کارها

تهران (پانا) - برنامه «جشنواره کارآفرینی» سیما کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیما است که به تهیه‎کنندگی محمد هادی سلیم زاده و اجرای کیاداوود اسفندیاری از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 16 به ‎صورت زنده پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جمع آوری 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کارها

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، این برنامه هر ماه با معرفی کارآفرینان، فرصت های تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه‌ای چون بازار سکه و دلار، در کسب و کارهای نوپا و مولد سرمایه‌گذاری کنند.

می توان گفت با کمک این برنامه صدها واحد تولیدی تاکنون توانسته سرمایه‌گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

گروه تهیه و تولید برنامه «جشنواره کارآفرینی» ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای و شفاف کارآفرینان خواهان سرمایه گذاری و صاحبان سرمایه را با معرفی دقیق و پرهیز از چهره سازی غیر واقعی آن کسب و کار به هم برسانند.

محمدهادی سلیم زاده تهیه کننده برنامه «جشنواره کارآفرینی» درباره اهداف این برنامه گفت: این برنامه به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای صاحبان ایده است که نسبت به بازار و جنبه ‌های مالی، آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در واقع «جشنواره کارآفرینی» به دنبال این است که شرایط مناسب را برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران فراهم کند تا با افزایش توان کارآفرینان در حوزه تولید، طرح های تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی در این حوزه هم از پویایی بیشتری برخوردار شود.

وی با تاکید بر مقوله اشتغال زایی از طریق این برنامه گفت: در فصل گذشته از حدود 100 شرکت کننده در جشنواره مبلغ معادل 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری مردمی صورت گرفت و در فصل جدید برنامه هم با توجه به شرایط کرونایی کشور؛ بیشترین میزان اشتغال زایی در بخش تولید پوشاک بیمارستانی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... بوده است.

سلیم زاده با اشاره به اینکه «جشنواره کارآفرینی» هر روز میزبان کارآفرینان در زمینه های گوناگون تولیدات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این برنامه همواره سعی شده با شناسایی و معرفی کارآفرینان جوان و ناشناخته و کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر به توسعه مردمی کسب و کارها کمک کنیم.

تهیه کننده برنامه خلاقانه «جشنواره کارآفرینی» ادامه داد: آشنایی صاحبان صنعت با ایده های جدید، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با نوآوری در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاه های اقتصادی در دوره کنونی است.

سلیم زاده در ادامه با اشاره به استقبال و مشارکت مطلوب مردم در حوزه های کارآفرینی و سرمایه گذاری گفت: برخی برای وارد کردن سرمایه خود به طور مستقیم، برخی هم برای دریافت نمایندگی فروش یا تولید، خرید محصول برای صادرات و ... در جشنواره مشارکت می کنند.

در این برنامه بارها شاهد بودیم که صدها کارآفرین واقعی و صادق برای پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری بسیار راضی و خرسند بودند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است.

تهیه کننده «جشنواره کارآفرینی» درباره چگونگی ثبت نام متقاضیان شرکت در برنامه گفت: یک درگاه ورودی در پایگاه اینترنتی است که به برنامه متصل به برنامه است که متقاضیان اطلاعات اقتصادی خود، مجوزها و ... را در این سامانه بارگذاری می کنند و فعالیت ها و توانایی های خود را شرح می دهند.

وی با ذکر این نکته که شرکت کنندگان در سه مرحله پالایش و بررسی می شوند، گفت: این پالایش یک بار توسط اپراتور برای موارد نقص اطلاعات، یک بار هم توسط سردبیر برنامه با توجه به مولفه های لازم و در نهایت توسط شش داور ملی ارزیابی می شوند.

پس از ارزیابی داوران ملی، مصاحبه هایی با کارآفرینان انجام می شود و این عزیزان با پاسخگویی به یک سری سئوالات و کسب امتیازات لازم، مجوز شرکت در برنامه را به دست می آورند و در کنداکتور برنامه جانمایی می شوند.

وی افزود: ماهانه1000 تا 2000 کارآفرین ثبت نام می کنند و در میان آن ها افراد با اهداف و انگیزه های مختلفی حضور دارند مثلا افرادی با سرمایه های کلان به دنبال اعطای نمایندگی و افراد با سرمایه کمتر به دنبال جذب سرمایه به منظور توسعه و تقویت کسب و کار هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای بسیار ارزشمند و جذب سرمایه ای که از طریق این برنامه برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل حاصل شده است، گفت: از هر دو برنامه، یک مستند درخصوص اشتغال زایی ساخته می شود تا مواردی که در برنامه همچون جذب نیرو، واگذاری نمایندگی، ارتقای خط تولید و ... عنوان می شود با مستندات و شواهد نمایش داده شود تا نتیجه این مشارکت مفید و موثر در گردش چرخ های اقتصاد کشور ملموس تر شود. ما در فصل گذشته از دستاوردهای برنامه حدود 40 مستند ساخته شده است.

تهیه کننده این برنامه خاطرنشان کرد: فصل گذشته تصمیم داشتیم به شرکت کنندگان، ماهانه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال اعطاء کنیم اما به قدری تقاضاها و مشارکت مردمی بالا بود که همین مشارکت توانست کاستی ها را رفع و رجوع کند.

سلیم زاده تاکید کرد: این برنامه سعی می کند به همه مشاغل چه در بخش روستایی و چه خانگی بپردازد و به طور ویژه بر مشاغل بانوان هم تاکید دارد و در این مدت بانوان کارآفرین های زیادی را به برنامه دعوت کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار