مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

آمادگی گیلان برای آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت در وضعیت های سفید، زرد و قرمز با برنامه ریزی و طراحی سناریوهای مختلف آماده آغاز سال تحصیلی هستیم.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی گیلان برای آغاز سال تحصیلی در 15 شهریور

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن الغدیر استانداری با اشاره به شرایط ویژه سال تحصیلی 1400_ 1399 اظهارکرد: آموزش و پرورش امسال در وضعیت سفید کرونایی، کلاس ها را به صورت حضوری تشکیل خواهد داد و در وضعیت زرد هم کلاس ها به صورت حضوری و برخط ساماندهی می شود.

وی در مورد شیوه آموزش در وضعیت قرمز خاطرنشان کرد: در این شرایط کلاس ها به صورت غیرحضوری است و محتوای آموزشی به شیوه مجازی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به تولید محتوا در شبکه شاد که با هدف حفظ فضای آموزشی در زمان تشکیل نشدن کلاس های حضوری انجام می شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای پشتیبانی فنی و آموزشی و همچنین مدیریت کلاس های مجازی انجام شده است.

وی درباره اقدامات بهداشتی در آماده سازی هنگام گشایش مدارس اظهار کرد: با وجود ضدعفونی مستمر مدارس، استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی شخصی برای دانش آموزان الزامی است و فاصله صندلی دانش آموزان با یکدیگر، یک و نیم متر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به ثبت نام 51 / 79 درصد دانش آموزان گیلانی در مدارس خاطرنشان کرد: تا به امروز 314 هزار و 596 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند. رحمتیک با بیان ساماندهی 50 درصد از معلمان استان اظهار کرد: نقل و انتقال سیستمی فرهنگیان انجام شده و نقل و انتقال اضطراری معلمان ( داخل و خارج استان ) در حال انجام است.

وی با اشاره به تخصیص 65 هزار ساعت اضافه کار آموزشی برای جبران کمبود نیروی انسانی عنوان کرد: برای جران کمبود نیروی انسانی، 15 هزار ساعت اضافه کار آموزشی پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت تفاهم نامه همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و شورای عالی استان ها اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای آموزش و پرورش، تقویت مشارکت بین مدیران استانی و مناطق آموزشی با شوراهای اسلامی شهر و روستا و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی از اهداف این تفاهم نامه همکاری مشترک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار