آغاز به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه

رشت (پانا) - استاندار گیلان با اشاره به شروع کار مدارس گفت: فرمانداران نسبت به بررسی وضعیت شهرستان‌ها برای آغاز فعالیت‌های آموزشی اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۲۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، ارسلان زارع، در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبنی بر شروع کار مدارس، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه از نیمه شهریور ماه، به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آموزش دستور داد نسبت به بررسی و گزارش دهی وضعیت موجود در شهرستان‌ها برای آغاز فعالیت‌های آموزشی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی حضور معلمان و کادر آموزشی در مدارس را مطابق با مصوبه ستاد ملی، ضروری عنوان کرد و گفت: اگر وضعیت شهری قرمز و کلاس غیرحضوری باشد، معلمان در مدارس حضور داشته باشند تا روند آموزش‌ها را در فضای مجازی ادامه دهند.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به انجام ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان پیش از آغاز شهریور ماه، آنان می‌توانند در دانشگاه‌های شهر خود مهمان شوند و یا از مرخصی استفاده کنند که این مسئله در سنوات تحصیلی آنان لحاظ نمی‌شود.

زارع قرار گرفتن گیلان در مرز هشدار را نشانگر آن دانست که رفتار‌هایی مطابق با تأکیدات نظام سلامت برای مقابله با کرونا در همه جا در پیش گرفته نشده و مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: همه اقشار جامعه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که در صورت عدم تحقق این مهم، با متخلفان برخورد می‌شود و کمیته نظارت در شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران، باید فعالیت‌های نظارتی خود را تشدید کند.

استاندار با بیان اینکه مردم هم در زمینه ارائه هشدار‌ها و توصیه‌های موکد برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشارکت کنند، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی سازمان صمت برای تولید و توزیع ماسک و در دسترس بودن آن تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار