امضای تفاهم نامه چهار جانبه همکاری ها میان آموزش و پرورش و صنایع

رشت ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تربیت نیروی کار ماهر در صنایع مختلف، استفاده از ظرفیت ها و امکانات صنایع استان در تأمین نیازهای فنی و ایجاد هنرستان های وابسته به کارخانجات از جمله اهداف این تفاهم نامه چهارجانبه است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه چهار جانبه همکاری ها میان آموزش و پرورش و صنایع

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری میان آموزش و پرورش، دانشگاه فنی و حرفه ای، انجمن صنفی کارفرمایی صنایع نساجی و انجمن مدیران صنایع استان در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید چمران با اشاره به تصریح برنامه ششم توسعه فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در گسترش رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای اظهار کرد: بر این اساس تا پایان برنامه ششم باید زمینه تحصیل 50 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته های فنی و حرفه ای فراهم شود.

وی با اشاره به امکانات هنرستان ها خاطرنشان کرد: برای مرمت برخی از دستگاههای آموزشی مانند ماشین آلات نساجی نیازمند تأمین اعتبار و همچنین بهره گیری از تجربیات انجمن صنایع استان هستیم. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، اشتغال را دغدغه خانواده ها دانست و افزود: تربیت نیروی کار ماهر از مهم ترین کارکردهای مراکز فنی و حرفه ای است که امیدواریم اثرات خوب این تفاهم نامه سه جانبه نصیب خانواده ها، دانش آموزان و صنایع ما شود.

رسول شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان گیلان نیز در این آیین گفت: توازن میان نیروی کار و صنایع استان سبب ساز بهره وری بیشتر در تولید است و ارتقای کیفیت محصولات صنایع را موجب می شود.

جذب هنرجویان رشته های شاخه فنی و حرفه ای و کار دانش مرتبط با صنایع نساجی در سال تحصیلی آینده، توسعه و تجهیز کارگاه های هنرستانی و تأمین نیروی انسانی، تأمین نیازهای فنی و سرویس ماشین آلات مراکز هنرستانی و دانشگاهی و برگزاری کلاس های آموزشی با اعزام اساتید و صنعتگران با تجربه صنعت نساجی در مراکز هنرستانی برخی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه چهار جانبه است.

گفتنی است این تفاهم نامه از تاریخ امضا و مبادله بین طرف های آن به مدت سه سال معتبر است و پس از اتمام زمان آن با توافق همه طرف ها قابل تمدید است.

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از هنرستان شهید باهنر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار