تمامی ظرفیت‌های استان در رزمایش کمک مؤمنانه به نیازمندان استفاده می‌شود

بوشهر(پانا)- استاندار بوشهر با بیان اینکه "در این شرایط کرونایی بخشی از افراد جامعه دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند" گفت باید از همه ظرفیت‌ها در رسیدگی به محرومان و افراد آسیب دیده از کرونا در نقاط مختلف استان بوشهر استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تمامی ظرفیت‌های استان در رزمایش کمک مؤمنانه به نیازمندان استفاده می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در آیین جشن غدیر و رزمایش مومنانه ایران همدل با تبریک عیدالله‌اکبر «عیدغدیرخم» و گرامیداشت روز خبرنگار و با اشاره به جایگاه غدیر خم در جامعه اسلامی اظهار کرد: غدیر به معنای آغاز امامت، ولایت، از کربلا تا شهادت و پایان آن ظهور امام زمان(عج) و استقرار عدالت در همه جهان است.

وی، با بیان اینکه برنامه‌های عید سعید غدیر خم امسال تحت شعاع شرایط کرونایی قرار گرفت افزود: یکی از شاخص‌های حکومت و رسالت علوی رسیدگی به محرومان است که این فرهنگ جزء برنامه‌های مهم دین مبین اسلام و حکومت علوی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به نیازمندان و مستمندان به ویژه در ایام کرونایی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در رسیدگی به محرومان و افراد آسیب دیده از کرونا در نقاط مختلف استان بوشهر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی بخشی از افراد جامعه دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شده‌اند گفت: با تاکید مقام معظم رهبری کمک‌های مومنانه به افراد آسیب‌دیده اقتصادی و نیازمند استان بوشهر ادامه دارد.

گراوند با بیان اینکه نظام اسلامی ایران بر پایه نظام علوی بنا گذاشته شده است افزود: عدالت اجتماعی در همه سطوح جامعه از شاخص‌های حکومت علوی است که این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی، با استناد به نامه امام علی(ع) به کارگزاران و زمامداران گفت: تمام نگاه و سیاست حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) به حقوق بشر بود و این مهم در فرهنگ و سیره حکومت علوی متبلور است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه حکومت‌داری امام علی(ع) بر مبنا و اجرای عدالت افتخاری برای مسلمانان است افزود: باید تلاش شود سیره و منش نخستین پیشوای شیعیان جهان(ع) در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و بر اساس این روش حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رفتار و سیره حضرت علی (ع) باید به عنوان الگو به آن عمل شود گفت: رسیدگی به محرومان و نیازمندان یکی از شاخص‌های حکومت و رسالت علوی است که امام علی(ع) توجه ویژه‌ای به آن داشتند.

گراوند با قدردانی از کمیته امداد امام خمینی(ره) در رسیدگی به نیازمندان و اجرای رزمایش مومنانه خاطر نشان کرد: امروز به مناسبت عید غدیرخم ضمن واگذاری جهیزیه‌های نوعروسان، توزیع بسته‌های معیشتی، یخچال و کولر گازی میان نیازمندان، شاهد اطعام بزرگ غدیر هستیم که از تلاش بنیاد غدیر و کمیته امداد استان بوشهر قدردانی می‌شود.

وی توزیع بسته‌های معیشتی نیازمندان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای را کاری بسیار پسندیده برای حفظ شان افراد مورد نظر دانست و تاکید کرد: حفظ شان افراد نیازمند در رسیدگی به آنان جزء فرهنگ علوی است که این مهم در خور تحسین است.

استاندار بوشهر به شرایط کرونایی در جهان و استان بوشهر پرداخت و با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم تصریح کرد: در برگزاری عزاداری سنتی بوشهری در ایام ماه محرم محدودیت داریم ولی در این ایام رنگ‌ و رخسار شهرها باید محرمی و حسینی باشد.

گراوند تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مورد تاکید و ضروری است که باید همه مردم و مسئولان در محافل و برنامه‌ها این مهم را مورد توجه قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار