فروش محصولات عشایر الکترونیکی می‌شود

۲۵ درصد گوشت قرمز استان فارس توسط عشایر تولید می‌شود

شیراز(پانا)- مدیر کل امور عشایر فارس از فروش الکترونیکی محصولات عشایر این استان خبر داد و گفت با هماهنگی‌های صورت گرفته شده عشایر محصولات خود را به صورت الکترونیکی به فروش می گذارند.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فروش محصولات عشایر الکترونیکی می‌شود

روح الله بهرامی امروز در میان خبرنگاران استان فارس بیشترین جمعیت عشایر کشور را در استان فارس برشمرد و گفت: از ٢٢٠ هزار خانوار عشایر کشور ٣٠ هزار خانوار در استان فارس وجود دارد.

بهرامی با اشاره به اینکه ۵٨ درصد عشایر استان فارس آب پایدار در اختیار قرار دارند گفت: سالیانه 800 هزار متر مربع آب رسانی به صورت سیار در اختیار عشایر استان فارس قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: ٨۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ١٦۵٨ خانوار عشایر قرار گرفته است که نسبت به سال ١٣٩٧ شاهد چهل درصد رشد بوده‌ایم.

او جمعیت عشایر در استان فارس را ١۵٠ هزار نفر برشمرد و گفت: 57 هزار متر مربع فرش دستبافت سالیانه توسط عشایر فارس تولید می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه عشایر این استان ٣ میلیون راس دام در اختیار دارند و 25 درصد گوشت قرمز استان فارس را تولید می‌کنند گفت: از ٢٠٠ هزار تن گوشت تولیدی توسط عشایر کشور، ٢۵ هزار تن را عشایر فارس تولید می‌کنند.

بهرامی با اشاره به نقش زنان در جامعه عشایر گفت: عشایر استان فارس 3 درصد جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

او سازمان امور عشایر را یک دولت کوچک بر شمرد و گفت: تمام نیازمندی‌های جامعه عشایری باید توسط اداره کل امور عشایر و سازمان امور عشایر تهیه شود و در اختیار سایر سازمان‌ها قرار گیرد.

به گفته او در حال حاضر ٧۵ صندوق خرد زنان عشایری با تسهیلات ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان در اختیار ٢ هزار زن عشایر قرار گرفته است.

مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه 85 ملیارد تومان تسهیلات توسط نهادهای اقتصادی از جمله امور عشایر فارس در اختیار 1658 خانوار جامعه عشایر قرار گرفته است که نسبت به سال 1397 شاهد چهل درصد رشد بوده‌ایم گفت: ١٣١٧ پروژه با مبلغ ۴٣ میلیارد تومان توسط سایر نهادهای اقتصادی اعم از جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی ،شرکت تولید برق،آموزش و پرورش،بهزیستی و سایر نهادهای اقتصادی در اختیار عشایر استان فارس قرار گرفته است.

بهرامی ارتقا شاخصهای زندگی عشایر و ایجاد تنوع در اشتغال و تولید را 2 راهبرد اساسی ایده‌آل اداره عشایر استان فارس برشمرد و گفت: اداره امور عشایر استان فارس دارای یک اتحایه تعاونی عشایر سیار،23 شرکت تعاونی عشایر ، یک میدان عرضه دام، یک کارخانه خوراک دام و 77 فروشگاه عشایری در مناطق یشلاقی و یلاقی است.

او میزان توزیع نهاده‌های دامی را 80 هزار تن، تعداد خانوارهای عشایر بهره‌مند از بیمه اجتماعی را 9 هزار و 59 خانوار و میزان توزیع آرد در سال 98 در بین عشایر را 18 هزار تن برشمرد و گفت: 206 هزار راس دام بیمه شده‌اند، 260 هزار دام راس پلاک کوبی شده‌اند و 4 میلیون لیتر نفت سفید توسط عشایر تولید شده است.

او با اشاره به اینکه میزان مصرف سرانه آب جامعه شهری و روستایی از ٢٠٠ لیتر سرانه تا ١۴٠ لیتر است اما در جامعه عشایر ٢۵ لیتر است گفت: ٢ هزار و سیصد و 80 خانوار عشایری از آب سالم بهداشتی و پایدار برخورد دار شده‌اند.

خبرنگار: محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار