افتتاح سایت اسکان طایفه شیری شهرستان فسا

شیراز (پانا) - همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آیین کلنگ‌زنی سایت اسکان طایفه شیری، چاه پهن شهرستان فسا با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال از محل 3 درصد نفت و گاز و اعتبارات ملی برای بهره‌برداری 100 خانوار عشایری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سایت اسکان طایفه شیری شهرستان فسا

مدیر کل امور عشایر فارس درحاشیه این مراسم و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان فسا، معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن استان فارس، امام جمعه، بخشداران و مسئولان شهرستانی تشکیل شد با اشاره به ویژگی ها و توانمندی عشایر فارس گفت: عشایر منبع پتانسیل و ظرفیت هستند و ما می توانیم مردانگی، جوانمردی، دلاوری، صبر و استقامت را در زندگی آنها ببینیم.

روح الله بهرامی ادامه داد: 220 کانون اسکان در استان فارس مورد مطالعه قرار گرفته یا در دست مطالعه است که در حال حاضر 130 کانون اسکان با بیش از 7 هزار خانوار در این سایت‌ها اسکان یافته‌اند.

او بیان کرد: هر چند برنامه‌ریزی ما در راستای اسکان عشایر به منظور ارائه خدمات بهتر به آنان است ولی این اسکان کاملآ اختیاری و بر اساس درخواست آنان انجام می شود.

مدیر کل امور عشایرفارس افزود: مهمترین چالش در اسکان عشایر اشتغال آنان است که دولت تدبیر و امید سعی کرده با تنوع بخشی به اشتغال و فراهم نمودن تسهیلات لازم موجبات اشتغال این عزیزان را فراهم آورد.

بهرامی ادامه داد: اقدامات انجام شده در سایت اسکان طایفه شیری چاه پهن حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب، احداث ایستگاه پمپاژ و ساخت مخزن 100 متر مکعبی و اجرای خط انتقال آب است.

در این مراسم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نقش ممتاز و برجسته عشایر کشور در پیروزی شکوهمند اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و حماسه‌سازی آنان در دوران دفاع مقدس چون برگ زرینی در تاریخ ملت ایران می درخشد.

رضایی با بیان پایمردی و غیرت عشایر در پاسداشت ارزشهای دینی و ملی و مقاومت اعتقادی از یکسو و تلاش شبانه روزی آنان در رونق بخشی به تولید کشور و جهاد اقتصادی از سوی دیگر الگویی مناسب برای سایر بخشها است که باید بیش از هز زمان دیگر مورد توجه قرار گیرد و لازم است مسئولان در رفع مشکلات این قشر خدوم تلاش خویش را بیش از گذشته به نمایش بگذارند.

سایت اسکان چاه پهن برای اسکان عشایر طایفه شیری با مساحت 6 هکتار در نظر گرفته شده است، که در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شد.

شهرستان فسا منطقه قشلاقی 2000خانوار عشایری از ایل خمسه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار