ولی پوری: مصوبات کمیسیون های تخصصی حوزه پرورشی در همه مناطق قابلیت اجرا دارد

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، سرپرست  معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران در نشست کمیسیون تخصصی سازمان دانش آموزی که در منطقه۸ برگزار شد بر نمود و اثرگذاری فعالیت های کمیسیون های تخصصی حوزه پرورشی در مدارس مناطق نوزده گانه تاکید کرد. 

کد مطلب: ۱۱۱۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: مصوبات کمیسیون های تخصصی حوزه پرورشی در همه مناطق قابلیت اجرا دارد

ولی پوری گفت: فلسفه تشکیل کمیسیون های تخصصی این بود که فکر کردیم انجام برخی برنامه ها روزمرگی به حوزه پرورشی آورده است وباید یک بازنگری در این مهم داشته باشیم. این مساله با تشکیل کمیسیون ها تخصصی حوزه پرورشی ممکن می شود. تشکیل این کمیسیون های تخصصی کمک می کند علاوه بر بازنگری بر برنامه ها ایده های تازه و نو در کمیسیون ها جریان پیدا کند.
وی افزود: ما باید در زمینه های مختلف بلحاظ تربیتی و آموزشی و علمی آنقدر به روز رسانی شده باشیم که مدارس به ما اعتماد کرده و دنباله رو ما باشند.
وی افزود: در برنامه ها یکی از مسایل مهمی که مدنظر است یادگیری سازمانی است و باید از خودمان و کارشناسان مان شروع کنیم و بعد برسیم به معاونان پرورشی مدرسه های مان. باید این یادگیری سازمانی را جا بیاندازیم و هرچیزی که فکر می کنیم می تواند به ما در یادگیری کارشناسان کمک کند، مهم است.
ولی پوری با اشاره به اهمیت به روز شدن کارشناسان ادارات گفت:‌اینکه کارشناس در هفته به این فکر نکند که خوب است کتاب جدیدی در حوزه کارش مطالعه کند، یعنی عقب افتاده است. حضور افراد متنوع و نظرخواهی از آنها به ایجاد جریان های تازه و مبتکرانه کمک می کند.
ولی پوری با تاکید بر حساسیت در انتخاب نیروها گفت: من میخواهم که نسبت به انتخاب نیروهای تان حساس باشید و اگر تا الان نیرویی دارید که ترمز کار شماست محترمانه و قانونی کنار بگذارید. چون این افراد ترمز یک مجموعه می شوند. وقتی نیروهای تان را با وسواس انتخاب کرده باشید شما دیگر خیال تان از انجام کار راحت است و دغدغه آن حوزه کاری را ندارید. پس نسبت به انتخاب افراد مناسب وسواس داشته باشید.
در ادامه نشست مجتبی ولی پوری با اشاره به اینکه نباید در مرور برنامه ها در کمیسیون های تخصصی عجله کرد، گفت: ممکن است برنامه ای چند جلسه نیاز به زمان گذاشتن داشته باشد. حتی استفاده از نظرافراد دیگر مهم است و این وقت باید گذاشته شود چون حساس است. تصمیمی که ما می گیریم به مدارس می رود و باید تمام مسایل و موارد در آن حوزه دیده شود. پس در تصمیم گیری ها عجله نکنیم.
وی افزود: ما به دنبال نتیجه ایده آل و آنی نیستیم. در مسایل تربیتی چنین چیزی غلط است. شاید کار ما سالها بعد نتیجه اش مشخص شود. باید علمی و منطقی و پخته کارها ارایه شود. امر تربیت یک فعالیت زمانبری است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهرتهران گفت: یکی از ویژگی های مهم سازمان دانش‌آموزی فعالیت دانش‌آموزی است و در این قسمت باید تمام تلاش مان را بکنیم تا از ظرفیت این سازمان برای رشد بچه های مان در مدرسه استفاده کنیم. باید بیشترین تمرکز روی فعالیت دانش آموزی باشد. دلیل این است که هرچه فعالیت دانش‌آموزی در مدارس بیشتر شود، آسیب های اجتماعی ما کمتر می شود.دانش آموزی که در جمع فریادهای شادی را اجرا کند به مسایل روانی او بسیار کمک می کند. مهارت هایی که به بچه ها آموزش داده می شود نعمت های بزرگی است که برای دانش‌آموز ماندگار می شود.
ولی پوری گفت: یکی از ایرادات ما این است که بارمان را در اداره کل و مناطق زیاد کرده ایم. درحالیکه این اتفاق باید در مدرسه بیافتد و معاون پرورشی ما باید فعالیت های پرورشی برایش مهم باشد. صبحگاه و نماز جماعت در مدرسه ها نیاز به تقویت دارد. در این کمیسیون ها به این فکر کنید که فعالیت های ما نمودش در مدرسه زیاد شود. مدرسه محوری برای ما دغدغه است. همچنین در سازمان باید از ظرفیت های برون سازمانی استفاده شود و این مهم توسط سازمان دانش آموزی ممکن است. می تواند با نهادها و سازمان های بیرونی بیشتر در ارتباط باشد. از ظرفیت سازمان دانش آموزی برای کل معاونت پرورشی استفاده شود. در جلسات کمیسیون های تخصصی باهم تعارف نداشته باشید و مباحث کاملا چالشی باشد. مصوباتی که از این جلسات خارج شود برای همه مناطق قابلیت اجرا دارد و حتی ممکن است برخی مطالب در قالب طرح به وزارتخانه برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار