ولی پوری: مسابقه "مهتاب نور" دربستر شبکه شاد برگزار می شود

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران از امکان شرکت دانش آموزان و فرهنگیان در 15 رشته مسابقه «مهتاب در نور» خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: مسابقه "مهتاب نور" دربستر شبکه شاد برگزار می شود

مجتبی ولی پوری سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با پانا گفت: مسابقه مهتاب در نور مسابقه متفاوتی است از آن جهت که با رویکرد تغییر نگرش و نهادینه کردن فرهنگ ارزشمند حیا برنامه ریزی شده است. روش این مسابقه جریان سازی حجاب و عفاف با خلق آثار هنری، ادبی و فرهنگی است و تلاش شده است از یک سویه نگری و ابلاغ صرف خواسته های اجتماعی اجتناب کرده و دانش آموزان و فرهنگیان عزیز در این جشنواره مشارکت اساسی داشته باشند.

ولی پوری در ادامه به رشته های این مسابقه اشاره کرد و افزود: برای ایجاد تنوع و گستره مسابقه مهتاب در نور 15 رشته مختلف برنامه ریزی شده است که کتاب خوانی در 4 گرایش، طراحی پوستر، تولید فیلم کوتاه یک دقیقه ای، پادکست، قصه گویی، نقاشی، مقاله پژوهشی، طراحی لباس، عکاسی دیجیتال، دل نوشته و خاطره نویسی از رشته های این مسابقه است.

سرپرست معاونت پرورشی از برگزاری مسابقه مهتاب در نور تا پایان شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه صرفاً در فضای مجازی و از طریق شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) برگزار می شود و کانال مربوطه به حجاب و عفاف در شبکه شاد طراحی و پیاده سازی شده است که هر داوطلب می تواند در کانال مرتبط اثر خود را بارگذاری کند.

ولی پوری در پایان تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده با اهدای جوایز نفیس را خبر داد و گفت: در صورتی که امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری در اوایل مهرماه 99 محقق شود، مراسم اختتامیه این جشنواره و مسابقه برگزار خواهد شد و در صورت تداوم شیوع ویروس کرونا مراسم تجلیل به صورت مجازی در شبکه شاد انجام می شود و امیدواریم تعداد قابل توجهی از دانش آموزان وفرهنگیان در این مسابقات ارزشمند شرکت کرده و در ترویج حجاب و عفاف که از سنت های پسندیده ایران عزیز است کوشش کنند. گفتنی است راهکار 3 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ضرورت توجه به حیاء نزد دانش آموزان تاکید دارد. این راهکار از جمله مصادیق تعمیق و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی است که از اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است. آموزش و پرورش شهر تهران با هماهنگی اداره کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی به استناد راهکار فوق جشنواره ای با عنوان «مهتاب در نور» ویژه دانش آموزان و فرهنگیان شهر تهران و سراسر کشور تدارک دیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار