ولی پوری: مسائل تربیتی باید دغدغه مدیر مدرسه شود

تهران (پانا) - جلسه مشترک عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای پرورشی با مدیران و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق نوزده گانه در محل اداره کل شهر تهران برگزار شد و در این نشست حکم انتصاب مجتبی ولی پوری به عنوان معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران به وی تقدیم شد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: مسائل تربیتی باید دغدغه مدیر مدرسه شود

در این نشست مجتبی ولی پوری، معاون پرورشی شهر تهران با اشاره به اینکه خود معلم بوده و از کف مدرسه و دغدغه های فرهنگیان دور نبوده، گفت:‌ من با مشکلاتی که مدیران مناطق نوزده گانه با آن روبرو هستند اعم از کمبود فضای آموزشی و تجهیز مدارس و کمبود نیروی انسانی و غیره آگاهی دارم و می دانم این عزیزان زحمت زیادی می کشند. البته که در حوزه ساماندهی نیروی انسانی به همت مدیرکل محترم شهر تهران کارنامه درخشانی برای شهر تهران ثبت شده است و حتی یک کلاس خالی در تهران نیست و این یعنی کار مهم و بزرگی انجام شده است.
ولی پوری افزود: زحمات زیادی کشیده می شود تا حال مدارس مان خوب باشد و هدف تربیت دانش آ‌موز خوب و شهروند خوب و انسان تمام ساحتی است. فرهنگ سازی از کودکی آغاز می شود، اما ما هنوز در زیر سیطره آموزش هستیم. آموزشی که به مدیر مدرسه ما سرایت کرده و تمام ارزیابی اش از مدرسه روی معدل دانش‌آموز است و اعتبار مدرسه اش را در میزان قبولی در کنکور می داند.
ولی پوری با اشاره به اهمیت جایگاه فعالیت های پرورشی در کف مدارس گفت: ما وقتی می گوییم در حوزه پرورشی کاری انجام داده ایم که اگر از مدیر مدرسه خواستیم دانش‌آموز خوبش را معرفی کند بجای معرفی معدل بیست ها بگوید بهترین دانش آ‌موز قاری و خطاط و ورزشکار و نقاش مدرسه اش کیست. فوق برنامه ها اعم از فعالیت های دینی و قرآنی و ورزشی و هر آنچه باعث شود دانش آموز در جمع قرار بگیرد و احساس عزت نفس پیدا کند ارزشمند است. مشکل اصلی ما این است که باید این موارد با همت روسای محترم مناطق نوزده گانه دغدغه مدیر مدرسه شود که اگر چنین شد مدیر برای آن راه حلی پیدا می کند. در واقع مسایل تربیتی باید دغدغه مدیر مدرسه شود. اگر مدیران مدارس نسبت به مسایل تربیتی دغدغه مند شوند قطعا می توانیم در حوزه پرورشی موفق باشیم.
ولی پوری با اشاره به کارنامه فعالیت های حوزه پرورشی شهر تهران در سالی که گذشت، گفت: ما در بین دستگاه های اجرایی رتبه برتر در حوزه برگزاری نماز جماعت را کسب کردیم اما هنوز به ایده آل مان نرسیده ایم.
وی با اشاره به اینکه شهر تهران 400 هزار نفر شرکت کننده در مسابقات قرآنی داشته است افزود: تعداد 3000 رتبه استانی و 74 راه یافته به بخش مسابقات قرآنی کشوری که همچنان در حال برگزاری است داشته ایم که ان‌شاء‌الله نتایج خوبی هم کسب خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین در حوزه فرهنگی هنری، بیش از 950 هزار نفر رشته در سامانه‌ همگام برای مسابقات فرهنگی ثبت شده است که 950 نفر رتبه در استانی در رشته‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی و هنرهای تجسمی داشتیم.
ولی پوری گفت: تعداد 72 نفر در رشته کتابخوانی داریم که از این میان جمعا 1022 نفر برگزیده‌ رشته‌های فرهنگی هنری داشتیم. از بین این ‌ها نفرات برتر متوسطه دوم به مسابقات کشوری راه خواهند یافت که 106 نفر دختر و 67 نفر پسر به مرحله‌ کشوری راه یافته‌اند.

ولی پوری با اشاره به موفقیت های شهر تهران در مسابقات کشوری پرسش مهر گفت: در مسابقات کشوری پرسش مهر تهران رتبه اول را در کشور کسب کرد که از این تعداد ۱۵ نفر از همکاران فرهنگی ما حائز رتبه برتر شدند و ۶ نفر از دانش‌آموزان ما رتبه های کشوری داشتند که با۲۱ نفر بالاترین رتبه را داشتیم و البته ۴۴ نفر هم برگزیده استانی و شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین امسال انتخابات مجلس و شورای دانش‌آموزی را بصورت مجازی داشتیم که اکنون ۱۹ استان هم به تبعیت و الگو از تهران درحال برگزاری این مهم بصورت مجازی هستند. در موضوع تولید محتوا حوزه پرورشی فعال است و تولیدات خوبی در این زمینه انجام شده است. همچنین همکاری خوبی با شهرداری تهران در برگزاری موضوع «مدرسه تابستانی تهران» داشتیم. مسابقات فرهنگی هنری مجازی را در شهر تهران داشتیم و در جشنواره نوجوان سالم دختران و پسران و همکاران و اولیا ۲۰۱۸ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و همه این ها حاصل تلاش همکاران مان در حوزه پرورشی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار