نقش ارزنده صدا و سیما درپیشرف، تعالی، ایجادهمدلی و همفکری جامعه

خبرگزاری پانا : استاندار بوشهر گفت: صدا و سیما نقش ویژه و ارزنده‌ای در رشد و تعالی جامعه و مشارکت آحاد مختلف جامعه برای همفکری و همدلی جامعه دارد .

کد مطلب: ۱۱۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر،فریدون حسنوند در نشست صمیمانه با کارکنان صدا وسیمای مرکز بوشهر با بیان اینکه همه مردم و مسئولان نسبت به استان بوشهر دغدغه دارند تصریح کرد: یک خبرنگار که صدها کیلومتر در شرائط بد آب و هوایی مسیر طی می‌کند و یا مجریان و تهیه کنندگان که به تولید و بیان ویژگی‌های استان و رفع مشکلات می‌پردارند نشان از دغدغه‌ آنان نسبت به استان بوشهر است.
استاندار بوشهر پیشینه تاریخی استان بوشهر را تشریح کرد و افزود: این استان همیشه در خط مقدم دفاع از آب و خاک و کیان ایران در هر تهاجم اقتصادی، نظامی ، سیاسی و فرهنگی است و همین موضوع شرائط استان بوشهر را با دیگرنقاط متمایز ساخته است.
حسنوند وظیفه کارکنان صدا و سیما در ابعاد گوناگون را تشریح کرد و بستر سازی برای ایجاد توسعه همه جانبه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را مهم‌ترین رسالت این قشر دانست و تصریح کرد: آسیب شناسی در بخش‌های مختلف نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه و رفع مشکلات هر منطقه بشمار می‌رود که صدا و سیما در این عرصه رسالت و وظیفه سنگینی دارند.
وی انعکاس جلوه‌های زیبای استان بوشهر را مورد اشاره قرارداد و گفت: انعکاس جلوه‌های زیبای استان و فرهنگ مردم می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات و افزایش نشاط و کاهش ناامیدی و یاس داشته باشد که وظیفه دست‌اندر کاران تولید و پخش برنامه‌های گوناگون در این مهم ویژه است.
استاندار بوشهربا بیان اینکه نباید از انعکاس مشکلات در صدا و سیما غافل شد تصریح کرد: نقد منصفانه که اصلاح امور جامعه در پی داشته باشد موجب پیشرفت و توسعه و حل مشکلات جامعه می‌شود.
حسنوند ایجاد همدلی، هماهنگی و تعامل در جامعه یکی دیگر از وظایف مهم دست اندر کاران رسانه ملی دانست و افزود:اگر این موضوع نادیده بگیریم نمی‌توانیم نقش بارز خود را در توسعه و پیشرفت استان نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم و مسئولان در یک مسیر متعالی گام برمی‌دارند افزود: فراهم کردن مشارکت عمومی در برنامه‌ها و طرح‌های جامعه یکی از بارزترین وظیفه کارکنان رسانه ملی است که می‌توان با برنامه سازی به زیباترین شکل این مهم را انجام داد.
استاندار بوشهربا تاکید بر این نکته که باید نسبت به مشکلات جامعه و منطقه دغدغه داشته باشیم افزود: رنگ و بوی بی تفاوتی باید بشدت کمرنگ شود و نباید هیچکس نگوید به من ارتباطی ندارد.
وی استفاده از تجربیا ت موفق دیگران را موج کاهش آلام، دردها و پیشرفت عمران و آبادانی دانست و گفت: تجربیات موفق دیگران نه تنها موجب پیشرفت و رشد هر منطقه می‌شود بلکه موجب از بین رفتن بسیاری از آسیب‌ها می‌شود.
حسنوند بزرگ نمایی نکردن برخی مسائل جزیی را مورد اشاره قرارداد و افزود: برنامه سازان باید با دید بلند و انتخاب سوژه‌هایی که منجر به تحول جامعه می‌شود اقدام کنند و پرداختن به مسائل جزیی که موجب هیچ تغییری در جامعه نمی شود هدر دادن وقت و زیر سوال بردن خدمات نظام است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم جایگاه رفیع رسانه‌ ملی رامورد اشاره قرارداد وگفت: رسانه‌ ملی می‌تواند با ارائه راهکارهای منطقی و اصولی ضمن اینکه موجب پویایی و شادابی جامعه شود زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم کند.
محمد حسن پرآور توسعه کلان استان را منوط به استفاده از ابزارها و راههای مختلف دانست و افزود: رسانه ملی صدا و سیمادر توسعه همه جانبه، ایجاد شور و نشاط در مردم و بررسی مشکلات، نقش بسیار اساسی و تعیین کننده دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار