ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم به موضوع دانه‌درشت‌ها

ترکیب اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰، هفته آینده مشخص می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد تلاش داریم تا کمیسیون اصل ۹۰ به موضوعات سازماندهی شده و جریاناتی که در پشت آن شکل می‌گیرد به تعبیری دانه درشت‌ها ورود پیدا کند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم به موضوع دانه‌درشت‌ها

به گزارش روابط عمومی مجلس، نصرالله پژمان‌فر در تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم گفت: «همانطور که مشخص است، مجلس دو شأن قانونگذاری و نظارت دارد اما متاسفانه در ادوار گذشته مجلس بخصوص در مجلس دهم شأن نظارتی مجلس ضعیف بود و مشکلاتی که در عدم اجرای قانون و نظارت بر عملکرد دستگاه به صورت جدی پیگیری نمی‌شد. حجم پروندههای ارجاعی به کمیسیون اصل 90 نشان می‌دهد که در بحث نظارت این کمیسیون موفق نبوده بر این اساس امسال تلاش داریم بتوانیم با جدیت مفاسد و تخلفات دستگاه‌های مختلف پیگیری کنیم.»

رئیس کمیسیون اصل 90 بیان کرد: «تلاش داریم تا کمیسیون اصل 90 به موضوعات سازماندهی شده و جریاناتی که در پشت آن شکل می‌گیرد به تعبیری دانه درشت‌ها ورود پیدا کند. اولویت‌های کمیسیون اصل 90 پیگیری حل مشکلات در حوزه‌های مسکن، خودروسازی، ارز، سبک زندگی، فضای مجازی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم امیدی نسبت به برخورد با متخلفین ایجاد کنیم.»

پژمان‌فر تصریح کرد: «جلسات کمیسیون اصل 90 شروع شده و بخشی از جلسات به گزارش‌های کارشناسی درباره موضوعات اختصاص داشته و حتما از نظرات روسای سابق این کمیسیون بهره خواهیم گرفت. با توجه به این که کمیسیون اصل 90 به صورت پرونده محور در موضوعات مختلف پیش می‌رود بدون هماهنگی و مشارکت اعضا رسیدگی به موارد امکان‌پذیر نیست. تلاش می‌کنیم بتوانیم با تقسیم‌بندی کاری اقدامات کمیسیون اصل 90 را به سمت حل مسائل پیش ببریم و مبارزه با فساد برای کمیسیون اولویت جدی دارد.»

همچنین الهام آزاد، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هم با اشاره به انتخاب رئیس این کمیسیون در صحن علنی، بیان داشت که در جلسات آتی کمیسیون ترکیب هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 با رای اعضای آن مشخص می‌شود. در هفته پیش رو اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس در روزهای یکشنبه و سه شنبه 29 و 31 تیر جلسه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار